Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, May 16, 2015

Aku dan adik beradik melawat kampung dilanda banjir bersama Dato' Wan Ab. Rahim

Kesan kemusnahan Kg. Lepan Jaya, Stong, Dabong
 
 Surau lama yang musnah sedang dibangunkan yang baru
(Dato' Wan membelakangi kamera)
 
Bergambar bersama Dato' Wan Ab. Rahim bekas Speaker DUN Kelantan/YDP PAS Kota Bharu (dua dari kanan)
 
 Adik aku sebagai wakil menyumbangkan Zakat dan sumbangan kepada wakil penduduk di perhatikan oleh Dato' Wan
di bawah pula kesan kemusnahan di Kg. Pasir Tumbuh, Gua Musang
 
 
Adik aku bergambar dengan seorang penduduk yang rumahnya hanyut dan baru di bina yang baru
 
 Korang tengok bangunan sekolah lima tingkat di belakang tu kedudukannya di atas bukit tetapi semasa banjir melanda bangunan tu tenggelam sehingga dua setengah tingkat
Sukarelawan sedang makan tengahari di rumah Penghulu
 
Mereka ini terdiri dari pemuda PAS dan DAP
 
Di bawah ni adalah bangunan sekolah yang tenggelam dua tingkat setengah
 
 Dato' Wan berborak selepas makan
 Salah satu kereta yang digunakan sekarelawan
 Sekarelawan NGO dari Kuala Lumpur terdiri dari belia Cina dan Melayu
(kami tumpang bergambar berlatar belakang rumah yang sedang disiapkan)
Satu keluarga yang rumah mereka musnah dan dibina baru
Kesemua projek ini di bawah seliaan blogger Topeng Perak
 
Landasan dan jambatan kereta api yang musnah di Kemubu, Gua Musang
 
 
 Satu pemandangan menarik di situ (kemubu)
 Hari ini aku keluar rumah jam 8:30 pagi dan pulang (sampai di rumah) jam 9:00 malam - letih looo....

7 comments:

  1. Assalam Admin...
    tahniah sbb ambil peduli mangsa banjir.

    Cumanya...
    Yang hisap rokok tu sapa?
    Mintak bisik2 kat beliau, kurangkan sikit hisap rokok. Tak baik untuk kesihatan.

    ReplyDelete
  2. Anon 12:40 AM

    Ooh....orang kat situ kebetulan saya snap gambar dia lalu di hadapan kamera jadi tertangkap kanditlah

    ReplyDelete
  3. Salam Mountdweller,
    Terbaik lah terimakasih sudi berkongsi

    ReplyDelete
  4. Tahniah Tuan Mount atas semangat dan peduli Tuan dan rakan rakan...talk selesai lagi rupa-nya kerja bantuan banjir kelantan...?

    ReplyDelete
  5. Ayah Man dan Anon 8:06 AM

    Kami buat hanya kerana Allah dan apa yang saya paparkan hanyalah untuk maklumat semua betapa dahsyatnya landaan banjir dan penderitaan penduduk di sini. Nampaknya memang banyak perkara yang belum selesai termasuklah bekalan air bersih.

    Masjid tempat kami solat jumaat di sini pun belum siap sepenuhnya dibaiki

    ReplyDelete
  6. umno kan dah janji nak beri rm800juta. mana pergi duit tu? dah perabih beli mini cooper, vellfire ke? ataupun kena tipu idup2?

    ReplyDelete
  7. Terima kasih Mountdweller

    Ini bukti kerajaan PAS hanya gila politik GAGAL jana ekonomi tuk membantu Rakyat Mangsa Banjir.

    Ini bukan ajaran NABI SAW !!!!


    Yang asas dalam Islam tak nak ikut , yang HUDUD nak di jaja jaja

    BAHALOL. Apakah Melayu Kelantan BODOH ????

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa