Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, May 15, 2015

Alahai......MB negeriku?

Seorang MB........nak baca yang tersirat pun gagal.....
Adakah Sulaiman Palestin melawan Hussin Onn dulu beliau yakin menang?
Lainlah Ku Li lawan Mahathir yang memang Ku Li yakin menang

Bagi aku Ahmad Awang dan penyokong hanyalah menghantar isyarat sahaja supaya Hadi tahu tempat duduk dan sandarnya
Namun begitu mungkinkah Hadi dan penyokong PAS faham atau buat-buat tak faham bahasa isyarat ini!

Ahmad Awang sukar untuk menang
KOTA BHARU - Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Ahmad Yakob hari ini beranggapan bekas Naib Presiden Pas, Ahmad Awang menghadapi kesukaran untuk menang bagi merebut jawatan Presiden parti pada pemilihan Jun nanti.

Ahmad berkata, hal ini kerana kewibawaan yang ada pada Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sukar untuk ditandingi dengan mana-mana calon lain sehingga kini.

"Bertanding boleh tapi nak menang tu susah  saya rasa," katanya kepada media, hari ini.

Beliau berkata demikian mengulas pengesahan Ahmad Awang yang akan mencabar jawatan presiden pada muktamar nanti.

[ARTIKEL BERKAITAN: Ahmad Awang sah cabar Abdul Hadi]

Ahmad yang juga Pesuruhjaya Pas Kelantan menyifatkan perkara tersebut sebagai satu sejarah dalam politik Pas.

Dalam masa yang sama beliau mengulangi pendiriannya bahawa sehingga kini tidak ada sebab untuk menukar presiden parti.

"Setakat ini (Abdul Hadi) sesuai dengan dasar parti dan apa yang Pas miliki adalah lebih tepat apa yang ada pada presiden," katanya.

29 comments:

  1. Aiiikk ulamak pn takbur mcm ni..alahai ulamak malaysia..

    ReplyDelete
  2. Bila sudah BAHALOL , cskap apa pun jadi BAHALOL

    Tengok MUKA pun dah tahu Otak Gred 3 tak boleh pakai dah

    Orang Orang Kelantan yang rugi besar

    ReplyDelete
  3. Pertembungan ini adalah sejarah kepada PAS. TGHH sebagai presiden PAS akan dicabar Ust. Ahmad Awang.
    Kedua-dua tokoh ini adalah aktivis parti dari kelompok ulamak, yang berbeza adalah dari kelompok yang berbeza.
    TGHH calon Ulamak pro Ulamak.
    Ust. Ahmad Awang adalah calon ulamak pro profesional.
    Jika siapa yang menang, kelompok ulamak tetap menang. Jika TGHH menang kelompok ulamak menang dan kelompok profesional kalah. Namun jika UAA menang, kelompok ulamak menang dan kelompok profesional menang.
    Inilah yang mesti diberi perhatian oleh ahli PAS. Dimana PAS tidak boleh dipisahkan dari ulamak kerana mereka tonggak parti. Begitu juga PAS tidak boleh kehilangan profesional, kerana inilah kekuatan parti.
    Sementara Timbalan Presiden Parti Tuan Man adalah calon yang paling layak kepada ahli PAS. Kerana Tuam Man boleh mengabungkan kelompok ulamak dan profesional dalam PAS. Kedua-dua kelompok bersetuju jika Tuan Man menjadi presiden parti dan menggantikan TGHH dan UAA.
    Semua layak menjadi pimpinan PAS, kecuali Harun Din, Husam Musa, Nasarudin Tantawi, Nik Abdoh. Keempat-empat orang ini adalah kemucut kepada parti PAS.

    ReplyDelete
  4. Ahmad Awang adalah keldai tunggangan DAP yang diikat dengan perjanjian pangkor 2. Tiada llagi Parti Islam jika Ahmad jadi Presiden PAS. Lebih baik Ahmad Awang menjadi Nakhoda kepada satu rakit iaitu PasMa. Berakit-rakit lah kamu ke bahtera DAP dan PKR. Kahkahkah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bermainlah kamu dengan najis fitnah. Jilatlah bontot umno.

      Delete
    2. Betapa naifnya pandangan kamu

      Delete
  5. Sebelum PRU12, media massa ada bertanyakan kepada Lim Guang Eng tentang peluang DAP untuk merampas Pulau Pinang dari Gerakan (BN). Jawab Lim, amat mustahil kerana melawan BN umpama ulat melawan gajah di Pulau Pinang. Selepas PRU12, Pulau Pinang di menangi oleh majoriti DAP(PR) dengan penuh bergaya. Perlu diingat undi simpati dan atas pagarlah yang selalunya akan memenangkan seseorang calon dalam GE. Pihak konservatif PAS masih berada di alam mimpi tahun 50 an dan mereka tidak mahir langsung menyelami pemikiran ahli-ahli yang semakin bijak dan kritis. Bagi mereka semuanya perlu mengikut acuan dan arahan mereka walaupun kelihatan dangkal, jumud dan ketinggalan zaman. Seseorang Presiden bagi mereka boleh berbuat apa sahaja dan boleh melanggar apa sahaja peraturan dan ketetapan parti asalkan pandai berdolak-dalik dan cukup spin ayat-ayat Quran dan Hadis Nabi, maka apa pun boleh dilakukan, semuanya halal dan rakyat serta ahli bawahan wajib sokong (pemikiran konservatif tahun 50-an). Kalau begitulah tahap kepimpinan PAS, memang sah kebangkitan dan kewujudan parti PAS di negara ini akan berakhir dalam Muktamar Jun ini juga.....Selamat jalan.

    ReplyDelete
  6. Anonmuose .11.20,kalau ramai orang yang seperti kau ni lah yang makin lama Pas makin celaru.Otak ada di kepala tetapi berfikir guna kepala lutut.Tak kan lan Ustaz Ahanad Awang nak bertanding dengan Hj Hadi kau tuduh jadi tungangan DAP ,kan bodoh namanya,Apa hubungan DAP dengan Jemaah Pas ?.Sekarang makin bodoh macam Hj Hadi,Sekali kata Hudud tak perlu di dulakn selagi gaji tak minina,sekali kelamkabut nak jalankan hudud,Otak Hj Hadi pun pening macam kau,

    ReplyDelete
  7. Betul anon: 11.20 am..
    Demi KUASA .. Sanggup MENJUAL APA SAJA ..!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang aku tahu.....ni perangai pemimpin2 UMNO. Selepas 57 tahun merdeka, 40% rakyat Malaysia berpendapatan RM 1 500 sebulan atau kurang. 75 % dari golongan ini adalah orang melayu.( statistik 2012). Mari kita kira.

      Pertama, drp 10 org rakyat Malaysia berpendapat RM 1 500 atau kurang sebulan,
      8 orang adala orang melayu.
      atau

      Drp 10 orang MELAYU = 8 orang LAIN2 KAUM ( cina, india dll) = 2 orang.
      40% rakyat Malaysia = 0.4 × 30 juta = 12 juta orang.

      75% drp 12 juta orang = 3/4 ( 75%) × 12 juta org = 9 juta orang

      Jumlah orang melayu = 20 juta orang

      9 juta drp 20 juta = 45%.....apa maknanya?

      Maknanya hampir separuh otang melayu, iaitu orang UMNO , PAS dan tak berparti berada dalam kelompok ini.

      Kalau nak tanya siapa yang jual segala-galanya, tanya pemimpin UMNO kerana UMNO memerintah sejak dari merdeka.

      Jadi macai UMNO seperti Anon 11:20 dan kengkawan xyah la dok s3bok nak pi menyamar jadi orang PAS. Jaga parti dan puak hang tu.....bukan org PAS je kena jual, puak hangpa pun kena jual dengan UMNO.

      Takyah nak tunjuk bodo la.....memang bodo pun!

      Delete
  8. Pas susah nak menang selagi than peresiden x ditukar disebabkan "amanat Hj Hadi"

    ReplyDelete
  9. Suara kuda tunggangan ni sama dengan suara umngok...mu ni sah UG

    ReplyDelete
  10. Ustaz Hadi Awang sama aje dgn MB & TMB Kelantan, ketiga2nya takde kredibiliti .Gunakan keulamakan dan Hudud sebagai hujah berpolitik wahal PAS & Kelantan terus ditimpa permasalahan pegurusan Parti dan Negeri dlm menghadapi sosial kehidupan. Juga malangnya mereka semua takbur dan tidak menerima hakikat kelemahan diri..

    ReplyDelete
  11. TGHH n the gang nak jual PAS pada Umno dan Barisan , UAA berusaha nak menyelamatkn PAS..UAA adalah penyelamat PAS sebelum PAS tetkubur...

    ReplyDelete
  12. Kalau UAA menang .......... itu kapla bananana akan naik toncang ! Maka makin meriah la pesta lgbt dan tuan guru LKS , LGE mungkin akan dijemput oleh puak2 macai utk baca khutbah jumaat .

    ReplyDelete
  13. Alahai.. hai...anony1120,itu saja modal yg.ampa ada!..apa beza olamak pojaan ampa lagi hampeh...mcm.ternggiling ada laa..apa punya keldai akaq#..

    ReplyDelete
  14. MB yg tiada apa perubahan dbuat dlm setahun dua ni.. Cuma balak habis ilang... Mana pi? D rembat oleh org no dua yg pandai ckp tu ke... Lebai tu bernafsu. Jg dan syaitan yg jaga depa ni besar juga... Geng ni pun bkn maksum...

    ReplyDelete
  15. Kalau banding umno dan pas baik umno.... kalau mau ber ug dgn umno baik bubar pas sebelum terbubar sendiri atau terkubur. Kalau dah sama arah tuju perjuangan terbaik adalah bubar pas ahlinya gabung dengan umno.

    ReplyDelete
  16. mcm mana hadi nak deal dgn kumpulan islam yg pelbagai di luar sana sbg timbalan ketua ulamak dunia jika dalam pas pun tak mampu handle dgn baik dan adil.

    ReplyDelete
  17. Jangan riak mad...
    Biar hadi awe jer yg riak dan takbur

    ReplyDelete
  18. Alahai cetek sungguh akal...kesian

    ReplyDelete
  19. Mari kita sama-sama mendoakan TGLKS mengetuai dan memimpin umat Islam diMalaysia ni, TGLKS adalah penyelamat rakyat Malaysia daripada hudud.

    Rakyat Kelantan adalah rakyat terbijak diMalaysia, selama 25 tahun bernaung dibawah pimpinan ulama, kita ubah pemikiran rakyat Kelantan dari menyokong TGHH lebih baik beralih kepada TGLKS, kerana TGLKS lebih memahami Islam dari TGHH dan lain2 ulamak.

    Mahukah rakyat Kelantan berubah demi masa depan umat Islam?

    ReplyDelete
  20. Bukan UAA penyelamat PAS, penyelamat PAS yang sebenar adalah suara akar umbi, bukan pimpinan yang menyelamat sesebuah parti tetapi suara akar umbi lah yang paling berkuasa didalam sesebuah parti. UAA kena yakinkan suara akar umbi PAS dulu baru boleh menjadi pemimpin tertinggi PAS kalau setakat suara akar umbi DAP dan PKR tidak akan merubah kedudukan UAA....kalau suara akar umbi PAS menolak UAA masih ada lagi parti lain yang menunggu UAA, PKR ada, DAP ada dan UMNO pun boleh....pilih saja, tepuk dada tanya selera. Pasma pun boleh....kahkahkah.

    ReplyDelete
  21. Kepada yang mempunyai akal dalam cuba kamu fikir sedalam-dalamnya kenapa cina DAP dan MCA menolak EKJS II? Kenapa mereka ni tolak undang-undang Islam? Kenapa? Sila beri pencerahan, kami nak tahu. Tak guna kita berhujah sesama sendiri, cari jawapan dulu lepas tu baru beri pandangan yang konkrit.

    ReplyDelete
  22. Sokong kekal TGHH srbagai Presiden Pas...dlm keadaan Umno nazak skrg...TGHH mampu selamatkn umno

    ReplyDelete
  23. klu aji ganu tu menang,itu tanda pas akan kehilangan org cerdik,hanya tinggal lembu2 bodoh yg telah di cucuk hidung untuk di gunakan menarik pedati,atau di jadikan binatang korban atau di sembelih untuki majlis kenduri kahwin je

    ReplyDelete
  24. Aku amat suka kalau PAS kalah, asalkan mendapat keredhaan Ilahi. Biarkan saja PAS kalah dan Putrajaya bukanlah matlamat PAS pun, gaduh-gaduh buat apa? Korang tahu tak jika PAs kalah, barulah tidak ada percakaran pro-ulama hendak mengenepikan pro-rakyat dan itulah diantara bukti PAS telah mendapat keredhaan Ilahi.

    ReplyDelete
  25. Abe

    Ambo pun xpaham la apa MB kita ni belajar selama puluhan tahun jadi Timbalan pesuruhjaya 1 PAS Kelantan, timbalan kpd no.1 kpx TGNA. Belasan tahun, xkjrang drp 15 tahun jadi TMB kepada TGNA memerintah Kelantan.

    Dialah manusia yang paling bertuah sekali kerana dududk dibawah dagu TGNA sebagai orang kanan no.1 TGNA puluhan tahun baik dalam parti dan kerajaan. Kadang2 kita nampak macam xbelajar apa benda pun sebab masaalah memerintah, masaalahnha sama sahaja sejak dari zaman Dato Asri sampai hari ni.

    Banyak cabaran2 politik dan memerintah yang getir dilalui bersama TGNA.Pada ambo la, masaalah MB kito ialah masaalah kebolehan. Kebolehan dan kemampuan yang ada tak sampai tahap hendak galas tanggungjawab diberi. Kalau lagu ni, akan jadi macam Kedah la, bungkus dalam PRU 14 ni. Tanda2nya makin jelas dan sudah nampak....

    ReplyDelete
  26. Ahmad Yaakob adalah MB terbaik selepas TGNA kerana Ahmad Yaakob dipilih dari kalangan orang-orang kepercayaan TGNA. Ahmad Yaakob adalah orang yang paling rapat dengan TGNA dan TGNA mengenali Ahmad Yaakob lebih dari kamu-kamu semua. Tak percaya kepada Ahmad Yaakob bermakna kamu tidak mempercayai TGNA.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa