Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, May 18, 2015

Perkara tidak tahu benar atau bohong!

Gambar bila ni?
Nasharuddin Mat Isa pun ada?
Walau bagaimana pun korang nilai congak-congaklah......
sumber

24 comments:

  1. Kalau betul maknanya hayat Pas akan berakhir. Rakyat dan penyokong Pas tidak akan merestui gabungan UG ini. Tidak dinafikan perkara ini boleh berlaku berdasarkan situasi semasa dan gerak-geri pertuturan presiden. Ia juga boleh dianggap sebagai pengkhianatan terhadap Pakatan Rakyat khususnya dan rakyat yang mengundi Pas amnya. Apapun, jika kedudukan sebagai TPM yang dikejar, maruah perjuangan akan tercalar dan menjadi kenangan politik paling pahit hingga ke cucu cicit.

    ReplyDelete
  2. Jika ini berlaku, Pasma yang kini bertindak sebagai NGO boleh menjadi pengganti. Maruah Pasma yang sebelum ini kerap diperlekeh akan melonjak naik dan ahli Pas akan akan beralih kepada Pasma. Kita percaya ada sebahagian besar ahli Pas tidak menyangka kejadian ini akan berlaku kerana pemimpin sentiasa menidakkan kewujudan persefahaman Pas-Umno. Jika mereka tahu, Pas akan ditolak terus dari politik tanah air kerana sifat kepura-puraannya.

    Bagaimanapun saya menjangka perkara ini tidak akan berlaku kerana pemimpin tertinggi Pas tidak akan mempunyai keberanian untuk berbuat demikian. Bagaimanapun, sikap acah-acah akan diteruskan dan "hudud" akan dijadikan senjata agar gabungan PR tidak mampu memerintah putrajaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau pr mampu perintah putrajaya dap nk sokong hudud ke?

      Delete
  3. Admin,
    Sudah-sudah la tu menjaja fitnah, tiidak takut ke dengan balasan Allah? Entah sempat atau tidak kamu nak minta maaf pada Hj Hadi, atau tak perlu minta maaf?

    Asal Hj Hadi je kamu boleh hilang kesabaran, dimana iman kamu? Bertaubat la admin, untuk apa kamu buat kerja sia-sia ni?

    ReplyDelete
  4. Semua kejar DUNIA di sangka kekayaan boleh bawa masok KUBOR bila KIOK

    Ulamak PAS hanya tuk mengaburi mata Rakyat saja

    Mereka hanya menipu diri mereka sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dap akan menyokong hudud jika PR menang.. !!
      Sape yg kena tipu sebenarnya..

      Delete
  5. syarat utama dipersetujui bole pecaya ka puak ni lagi
    dah tt surat perjanjian ke belum
    kalau belum buat la cepat
    hudud mesti dibuat di kelantan (pas) n terengganu (omno)
    pasai apa omno tak mau buat hudud dinegeri yang ramai orang Islam
    omno ni nak apa sebenarnya

    ReplyDelete
  6. Pasai apa pulak DAP boleh tentang hudud?

    ReplyDelete
  7. yg sohih keluar dr mulut izah dan fizi didiamkan...yg fitnah diwar warkan...apa jenis hati manusia yg suka sebar fitnah camni?

    setiap hari x aman klu x dpt mengatakan sesuatu keburukan pd org lain...x suka xper...tp jgn la jadi sipenzalim...nauzu billahi

    ReplyDelete
  8. Biasanya kalau kita masih atau sentiasa diserang bermakna kita masih kuar dan terus kuat.. betulkan tn admin..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak berapa nak betul. Ia bergantung kepada situasi dan keadaan.

      Kalau kita diserang dengan isu-isu tak masuk akal yang berbeza dengan realiti depan mata, kemungkinan kita kuat sebab musuh xdapat cari kelemahan melainkan kena cipta tuduhan palsu.

      Kita mmg lemah apabila serangan itu nampak benar dan semua orang boleh nampak buktinya. Contoh: tuduhan kepada Najib tentang IMDB. Pemberian BR1M sebelum PRU 13 sebagai rasuah BN untuk menang. Najib dituduh suka membazir wang negara bila beli jet baru sedangkan kerajaan sudah ada 8 jenis jet dan helicopter. Perpecahan didalam PAS sekarang yang berlarutan dan tak terkawal adalah disebabkan kepimpinan TGHH yang lemah.

      Delete
    2. Kat mana lemahnya hadi.. tunduk pd dap baru dikira kuat ke bro..

      Delete
  9. wakaka

    mintak maaf pada hadi?
    Hadi ada minta maaf ke pasal fitnah pil kuda yang dalafazkannya. siap ada bukti video lagi...

    itu bukan fitnah ke?

    ulamak boleh ftnah orang y?????

    islam mana korang belajar?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahkamah dah lepaskn hadi bro.. so terbukti tiada fitnah berlaku.. kalau hakim kata ada fitnah dan ko percaya.. ko kena percaya jgk hakim kata ada berlaku penetration di dubur saiful oleh dsai.. cuma x de bukti kukuh..

      Delete
  10. Abe

    Kita tak tahu info ini betul atau tidak. Tetapi dari apa yang kita lihat dari tindakan, kenyataan mereka yang terlibat usaha puak UG untuk mengadai PAS kepada UMNO ada kebenaran. Bukti dari tindakan2, kenyataan2 dari dulu bila isu ini timbul sehingga hari ini berselerak dan semua orang yg mengikutinya boleh membacanya.

    Ambo tidak pakai hearsay. Ambo basekan pandangan ambo pada tindakan2 dan kenyataan2 yg terzahir. Ada appologis cetek tanya mana UGnya, dah buat kat mana. Ini pertanyaan budak tadika kemas. Dia ingat politik ni macam buat kuih kot.

    Yang kita nampak UMNO akan tipu hidup puak UG ini kerana mereka terlalu naif dengan selak terajang politik UMNO Baru. Kita masih lagi menunggu apa alasan syarie dan aqli mengapa UG nak bawak bergabung dengan UMNO. Sudah 7 tahun kita dok tunggu tak juga keluar.

    Mengapa kita mengambil berat isu ini? Kerana PAS sebuah parti politik. Tindakan PAS akan mengubah equation politik semasa dan mengubah outcome politik yang didukung oleh 52% rakyat Malaysia. Apa politik golongan rakyat yg 52% ini? Menamat dan menumbangkan UMNO/ BN dalam PRU 14 ini, menanatkan penindasan yang dibuat oleh UMNO BN selama 57 tahun dan menyekamatjan negara dari kemusnahan oleh tangan UMNO BN.

    Dalam hal ini jika PAS adalah sebuah NGO Islam hendak bergabung dgn UMNO srkalipun, kita tak kesah dan xpeduli. Ini kerana pergabungan ini tidak akan menjejaskan equation politik dan outcome dalam PRU 14. Ini perkara utama.

    Kita risau dan cemas dengan perpecahan yg betlaku dalam PAS yang mengunakan Islam dan hudud dalam pertarungan politik puak UG dan musuhnya. Islam bukan milek ahli-ahli PAS secara ekslusif. Orang Islam di Malaysia berjumlah 20 juta orang sedangkan ahli PAS hanya baru 1 juta. Cara pernainan dalam persaingan siapa yg boleh kontrol OAS yang dimainkan oleh puak UG menggunakan Islam secara ikut suka akan menjehaskan imej orang Islam yang majoriti. Apa kumpulan orang Islam berjumlah 19 juta ini terpaksa memakai imej Islam yang ekstrem yang dibawa oleh kumpilan yg berjumlah 1 juta orang? Ini concern kita kedua. Kita tak mahu Islam dicincang oleh sekumpulan minoriti ikut selera mereka hanya untuk menang pertarungan politik dalam parti mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg ko nampak umno akan tipu pas.. yg aku nmpk sebaliknya..

      Delete
    2. Di kelantan majoriti nak hudud.. apa pendapat ko bat?.. Sama dgn pendapat LKS n LGE?

      Delete
  11. Kenapa permaupakatan sesama islam dan bangsa harus ditentang.Jika untuk kebaikan teruskanlah.kitapun sudah nampak kemana arah tuju pasma didalam Pas menggadaikan maruah agama demi sedikit kuasa.!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 7:44

      Saya tidak pasti samada sdra ini ahli PAS atau UMNO tetapi ada unsur menunjukkan sdra pro PAS bergabung dgn UMNO. Satu lagi hint yang dapat ditangkap dari komen sdra ialah sdra blur tentang apa ya g berlaku dalam PAS sekarang dan sdra tidak kenal UMNO Baru yang ada hari ijni. Sdra juga nampaknya germakan hasutan puak Haji Hadi mengenai PasMa.

      Delete
    2. Pasma hampir pasti dikuburkan.. jgn risau ttg itu bat.. terima lah seadanya.. demokrasi yg sihat ialah bila kita terima pandangan majoriti selagi x bertentang dgn islam..

      Delete
    3. X de sape yg ingin bergabung dgn umno.. tuduhan liar yg berulang2 menunjukkan kebodohan ala ahmad maslan..

      Delete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa