Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, May 9, 2015

Yang senyap tu Ular dalam semak!

Dr Asri minta alim ulama jangan senyap isu TH

 | May 9, 2015
Mereka perlu bersuara atas tanggung jawab amar makruf mungkar nahi mungkar iaitu mengajak kebaikan dan mencegah kemungkaran.
dr maza,ulama
PETALING JAYA: Golongan ulama diminta supaya tidak berdiam diri dalam isu pembelian tanah di Tun Razak Exchange (TRX) milik 1MDB oleh Lembaga Tabung Haji (TH) pada harga berkali ganda lebih tinggi.
Mufti Perlis, Datuk Dr Asri Zainul Abidin berkata, golongan itu bertanggungjawab bersuara atas dasar amal makruf nahi mungkar iaitu mengajak manusia melakukan perkara kebaikan dan amencegah manusia daripada melakukan perkara tidak baik.
Beliau berkata, TH merupakan lambang kebanggaan ekonomi umat Islam dan apa yang berlaku amat memalukan orang Islam di negara ini.
“Golongan agama tidak boleh berdiam diri. Di sinilah tanggung jawab amar makruf dan nahi mungkar mesti ditunaikan. TH menjadi salah satu dari lambang ekonomi umat Islam. Apa yang berlaku ini benar-benar boleh menjatuhkan maruah umat Islam dalam negara ini,” katanya.
Asri berkata, siasatan telus perlu dijalankan untuk membawa mereka yang khianat kepada amanah negara ke muka pengadilan.
Merujuk kepada tiga pegawai atasan TH yang ada kaitan secara langsung dengan 1MDB, Asri berkata, jika berita yang disebarkan itu berasas, ia merupakan perkhabaran yang sangat mendukacitkan.
“Mereka semua yang terlibat , tidak memadai sekadar meletakkan jawatan,” katanya.
Tiga pegawai atasan itu, Pengarah TH , Tan Sri Esmee Ismail yang merupakan Ahli Lembaga Penasihat 1MDB, Timbalan Pengarah TH, Datuk Johan Abdullah juga merupakan Pengerusi anak syarikat 1MDB, Edra Energy manakala Panel Pelaburan TH, Datuk Abdul Samad Alias adalah Ahli Panel Penasihat 1MDB.

13 comments:

  1. IGP siasat sapa yg seleweng duit TH bkan siasat sapa yg bocorkan maklumat. Kalau adaorg bawa senjata bahaya takkan nak diam. Ini wang Tabung Haji Tan Sri.

    Ahmad Maslan
    awak kat mana
    awak kat mana
    awak kat mana

    ReplyDelete
  2. Apa la! si mufti ni dok bising-bising
    Ulamak besaq trengganu pun tak bising
    lagi nak ug-ug dan penyokong-penyokongnya yg bertaraf ularmak besaq pun nak ug-ug.

    Asri ni pulak nak suruh depa buka mulut. Apala asri ni tadak standard.
    Depa pun nak dapat habuan juga.dapat sisa-sisa pun takpa.

    Depa ni Baru Ha Hi Hai, mak arop sintok .

    ReplyDelete
  3. Ular dalam semak tgh selak kitab tu.

    ReplyDelete
  4. ULARMAK Malaysis rata rata Ularmak Makan Gaji Tunggu EPF saja....

    Kalau perhati semua rata rata badan besar , perut besar , dan serban besar.

    Muka muka tidor saja yang punch card kemudian hilang. Biasa lah.

    Orang orang Melsyu pon

    LAHANAT pon orang prang Melayu juga

    Nadib baik ada GST tuk bayar Gaji Pencen sampai KIOK....

    ReplyDelete
  5. Ular? Setan Bisu kot.

    ReplyDelete
  6. kaalu kita nampak perompak pecah rumah kemudian kita bagi tahu tuan rumah dan apabila tuan rumah buat laporan polis.yang kena siasat ialah yang pemberitahu.perompak buat selamba je.pening kita dibuatnya.

    ReplyDelete
  7. Ini adalh ujian allha kepad para ulamak sekarang,nak komen nanti kena cabut jawatan,nak diam hati tak tenang tenguk keadaan yang berlaku.jadi tindakanya ,ualamk2 ni menagis tengan malam dalam kain sendiri dan sambil tenguk telur,samada dah menetas ke belum.jadilah pondan adalah lebih mulia.

    ReplyDelete
  8. Tak malu ke woii.. di rompin pas dpt kurangkn majoriti tp di p pauh umno dapat kurangkan majoriti.. patutnya dgn isu gst 1mdb dan th pkr dapat tambah majoriti.. mana pegi undi simpati wat dsai... mcm x de jer.. maknanya ramai pengundi melayu pkr simpati pd usaha pas bwk hudud oleh TGHH.. nak wat pe simpati pd org yg kalau di luar penjara pun x mau hudud..

    ReplyDelete
  9. tanggung jawab amar makruf dan nahi mungkar mesti ditunaikan bukan kat kes ini saja belambak kes lagi yang duk jadi

    diam bawa bala apa paedahnya
    lebih baik besuara dapat pahala

    tengok remaja dalam kisah ashabulkahfi berani mengatakan yang benar didepan pemerintah yang dzolim
    belajarlah amal apa yang disuruh oleh Allah dalam Quran

    ReplyDelete
  10. KAN UMNO MENJAGA ISLAM KALAU PARTI LAIN MEMERINTAH MEREKA KATA AGAMA AKAN DIJUAL.

    ReplyDelete
  11. Tak malu ke woii.. di rompin pas dpt kurangkn majoriti tp di p pauh umno dapat kurangkan majoriti.. patutnya dgn isu gst 1mdb dan th pkr dapat tambah majoriti.. mana pegi undi simpati wat dsai... mcm x de jer.. maknanya ramai pengundi melayu pkr lebih simpati pd usaha pas utk bwk hudud oleh TGHH yg mendpt halangan dari dap n pkr sendiri.. nak wat pe simpati pd org yg kalau di luar penjara pun x mau hudud..

    ReplyDelete
  12. diam2 sudah la
    suma mufta dan ularmak sudah pirgi haji

    ReplyDelete
  13. Hoi Wang ROSLI. Kau Tak tahan topik ke ? Org citer pasal ularmak yg kau citer PRK...baru bangun tidor ke ? Sama la macam ularmak yg kau dok puja tu.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa