Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, October 30, 2016

Apa jadi agaknya seandainya Trump dipilih jadi Presiden

‘Saya lebih ‘American’ daripada Donald Trump’
SH - 30 OKTOBER 2016
Eva Longoria

NEW YORK - AMERIKA SYARIKAT. Pelakon, pengarah dan aktivis berketurunan Mexico Eva Longoria menyelar Trump berkenaan komen kesat beliau mengenai bangsa Latin.

Menurutnya, tindakan calon presiden Republikan itu menggambarkan pendatang tanpa izin sebagai penjenayah ganas datang dari sempadan Amerika-Mexico semasa debat presiden baru-baru ini adalah salah sama sekali.

“Hakikat bahawa Trump menggunakan perkataan ‘Latino’ menjadi sinonim dengan perkataan ‘haram’ adalah satu kesilapan yang besar.

“Saya merupakan generasi kesembilan di sini, jadi saya lebih ‘American’ daripada dia,” katanya kepada majalah Ocean Drive.

Beliau berkata demikian kerana salasilah keluarga Trump di mana ibunya berasal dari Scotland dan datang ke Amerika ketika berumur 18 tahun manakala ayah, datuk dan neneknya pula berhijrah dari German.

Sejak awal kempen Trump telah mendapat kritikan daripada masyarakat Latin berkenaan dengan komen penuh kebenciannya kepada komuniti itu.

“Tidak semua pendatang tanpa izin adalah dari Mexico atau Amerika Latin, dan juga warga yang dilahirkan di sini lebih cenderung untuk melakukan jenayah,” katanya lagi.

Beliau juga merupakan Ketua Yayasan Eva Longoria, sebuah badan amal bertujuan untuk menggalakkan pendidikan dan keusahawanan untuk warga Latin di Amerika Syarikat.

Longoria juga secara terang-terangan menyuarakan sokongannya terhadap calon presiden Demokratik, Hillary Clinton dan menyifatkan beliau sebagai seorang mudah untuk disukai.

“Saya mengenali Clinton secara peribadi dan dia adalah salah seorang manusia yang sangat disenangi , penyayang dan menakjubkan.

“Saya tidak faham mengapa rakyat tidak melihat calon Demokratik sebagai seorang yang disenangi. Bagaimanapun pengundi lebih melihat kepada kepimpinan kualiti dan bukannya jika seseorang itu disukai,” katanya lagi.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa