Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, October 29, 2016

Banyak juga duit Nuar Muso ni ek?

Annuar keluarkan cek sendiri untuk bayar gaji pemain
MAZRAM IDZAM RIDZAL MAHMUD - 29 OKTOBER 2016
ANNUAR

PERSATUAN Bola Sepak Kelantan (Kafa) mengakui berdepan masalah untuk menyelesaikan tunggakan gaji melibatkan pemain dan pegawai The Red Warriors ketika saingan Liga Malaysia (Liga-M) musim ini bakal melabuhkan tirainya, malam esok.

Presidennya, Tan Sri Annuar Musa berkata, situasi tersebut disebabkan kantung persatuannya mengalami defisit setelah gagal mendapat sumber kewangan mencukupi daripada penaja berdasarkan bajet asal RM16 juta seperti ditetapkan, pada awal musim ini.

“Gaji bulan lalu, saya selesaikan dengan mengeluarkan cek sendiri RM420,000 sebelum perlawanan menentang Perak kerana ramai (pemain) merayu-rayu jadi jumlah (bayaran gaji) itu hanya (cukup) untuk 20 orang, ada lagi 15 (orang) memang tak dapat gaji dan sekarang masuk bulan baharu dan saya tidak nafikan perkara ini.

“Tetapi saya tak mampu langsaikan semua kerana kita perlu RM1 juta sebulan. Saya terbuka dan telus dalam soal pentadbiran Kafa. Itu sahaja kemampuan saya dan sekarang kena fikir cara lain, saya bukan menteri besar, bukan menteri, saya wakil rakyat biasa nak kutip derma sejuta sebulan kalau tak ada kuasa, memang payahlah,” katanya kepada pemberita di Kota Bharu, hari ini.

Jelas Annuar, masalah itulah yang sering dihadapinya setiap musim dalam menguruskan bola sepak Kelantan dan beliau sedia mempertimbangkan untuk memberi laluan kepada individu lain mengambil alih tampuk kepimpinan badan induk negeri itu.

“Mungkin saya kena beri orang lain masuk (pegang jawatan) dan memimpin Kafa supaya lebih gagah kerana kita hendak tengok pasukan kita lebih bagus. Mungkin saya fikir (boleh) jadi pembantu pula, malam ini saya akan umumkan sesuatu supaya ada pihak yang sedia ambil alih Kafa ke tahap lebih tinggi,” katanya.

Di sebalik beban kewangan yang membelenggu persatuannya, Annuar bagaimanapun tetapi bersyukur apabila ketiga-ketiga pasukannya iaitu skuad Liga Super, bawah 19 dan 21 tahun masih mampu menamatkan saingan di tangga teratas, pada musim ini.  

Dalam perkembangan lain, Annuar memberitahu, pihak Kafa mencapai kata sepakat dengan penaja utama Kelantan, Vida Beauty untuk menangguhkan kontrak penajaan skuad pantai timur pada musim depan.

“Dr Vida (Datuk Seri Dr Hasmiza Othman) telah mengesyorkan supaya beliau dibenarkan menangguhkan tajaan, bukan membatalkannya. Beliau ada sedikit masalah perniagaan yang beliau sedang atasi dan saya memahami situasi tersebut.

“Setelah berunding, kita bersetuju (tangguhkan), segala obligasi dalam kontrak masih terpakai cuma untuk musim 2017 ia tidak dilaksanakan. Kalau keadaan (tahun) 2018 baik bagi beliau, kita mungkin boleh sambung atau kalau belum sedia lagi, tahun berikutnya kita boleh teruskan semula tajaan,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa