Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, October 25, 2016

Jangan risau Hadi.......rakyat dah kenal siapa anjing dan keldai gila tu!

Jangan berlagak keldai dan anjing gila, kata Hadi
 | MALAYSIA DATELINE

Ustaz Hadi menasihati adun dan ahli parlimen Pas jangan berlagak seperti keldai dan anjing gilaUstaz Hadi menasihati adun dan ahli parlimen Pas jangan berlagak seperti keldai dan anjing gilaPresiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang meminta semua ahlinya khususnya Ahli Parlimen dan Adun supaya beristiqamah dengan cara Islam yang berpijak di atas landasannya dan jangan berlagak seperti keldai yang bertempik atau anjing gila yang menyalak dan menerkam mangsanya.
"Kepada semua ahli PAS termasuk para pemimpin khususnya yang menjadi Ahli Parlimen dan Adun supaya beristiqamah dengan cara Islam yang berpijak di atas landasannya dan jangan berlagak seperti keldai yang bertempik atau anjing gila yang menyalak dan menerkam mangsanya," kata Abdul Hadi dalam tulisannya di Harakahdaily, lidah rasmi Pas.
Abdul Hadi dipercayai merujuk kenyataannya kepada tindakan sebahagian besar pembangkang yang bergaduh dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di Dewan Rakyat ketika beliau membentangkan Bajet 2017 Jumaat lalu.
Dalam peristiwa itu, hampir kesemua pembangkang keluar dari dewan selepas itu namun ahli parlimen Pas kekal.
"Kewajipan kami ialah mengajak seluruh manusia dalam masyarakat majmuk supaya melakukan perubahan kepada Islam yang menjadi rahmat kepada seluruh alam dan adil terhadap semua," katanya.

Kini, katanya, PAS masih menjadi pembangkang dan tidak berhasrat menyertai BN kerana perbezaan dasar dan pendekatan serta masih banyak perkara yang tidak memuaskan.
"PAS menjadi pembangkang yang istiqamah dengan dasar Islam, konsep dan pendekatannya," kata ahli parlimen Marang itu.

2 comments:

  1. kalau pas istikomeh dgn islam...pas tentulah mcm nik aziz dulu...bukan pas pis pus...klik kluk klak
    ...masa nik aziz bersih wajib hadir...masa wak hadi tak boleh
    ...masa nik aziz ada pakatan..masa wak hadi lari pulak
    ...masa hahcim masin ini lagi huru hara...

    ReplyDelete
  2. Rasanya keldai dan anjing ni menyerupai ketokohan seperti yang dalam gambar di atas.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa