Pengumuman

Mulai esok (11 Julai 17) blog ini tidak akan diupdate Oleh kerana blog ini dan blog yang satu lagi mengandungi bahan yang sama, saya rasa adalah wajar untuk menghidupkan satu blog sahaja iaitu mountdweller88 untuk dilayari dengan mudah tanpa gangguan insya Allah Saudara/saudari persilakan ke - mountdweller88.blogspot.com

Saturday, October 29, 2016

Memalukan: UMNO pergunakan budak-budak dalam demo di Pulau Pinang

Anak Saya Dipergunakan Dalam Protes Desak LGE Berhenti Kata Individu Ini - UMNO Memalukan!

UMNO. UMNO. Dah tahu tak malu. Jangan la memalukan orang lain. Kau sendiri-sendiri je la bersikap tak malu. Orang lain kau heret sama buat apa supaya jadi tak malu macam korang. Bukan ada faedah pun jadi tak malu macam korang. Kita neh reti malu tau bila tengok tindakan-tindakan yang memalukan korang tu.

KAHKAHKAHKAHKAH!

Kelmarin, ada satu protes desak LGE berundur. Bagus juga sebenarnya tujuan dorang tu. Tapi pada pendapat aku. Bukannya berundur sebaliknya berehat sementara perbicaraan yang mengaitkan diri dia habis. Dalam protes itu, kumpulan yang sama turut menyatakan sokongan kepada Najib Razak. Setia bersama kepimpinan Najib Razak sebagai PM Malaysia. Yang ini bangang. Skandal LGE dibanding dengan skandal Najib, mana lagi teruk? Jika skandal yang mencemar kredibliti LGE kau suruh LGE undur, takan skandal yang babitkan Najib kau setia menyokong pula? Kecelaruan betul pemikiran budak-budak sewel neh.

Sepatutnya, sama seperti LGE, Najib juga harus direhatkan sehingga dirinya dibuktikan tidak bersalah dalam skandal-skandal tersebut.

Pemuda-pemuda yang berdemo pada dua hari lepas terus terang mengatakan mereka datangnya dari UMNO. Rafizal Abdul Rahim ialah Ketua Pemuda UMNO Penang. Dia lead demo tersebut. Mereka bergerak ke Komtar lebih kurang 1km jaraknya dan menganggu lalulintas juga. Tetapi, kita tak cakap apa-apa tentang itu kan.

Kita tak tuduh mereka yahudi.
Kita tak cakap mereka ditaja oleh freemason ataupun illumination.
Kita juga tak cakap mereka menyusahkan pemandu-pemandu.
Kita juga tak larang, bantah mereka menyuarakan ketidakpuasan ahti terhadap LGE/DAP/PEMBANGKANG.

Kita hanya.. okey ko demo so..?

Sudahla mereka berbaju hitam.
Baju hitam neh seringkali dikaitkan dengan anarkisma (tak semestinya tetapi kecenderungan di Malaysia sebegitulah).

Aku agak marah juga dengan penggunaan warna tersebut.
Agak annoyying malaon-malaon neh.
Nak mencari warna lain rasanya selepas ini.
Tak rela nak bersekufu dengan bebudak sewel.

Kemudian lambang pun penumbuk.
Ini satu lagi kebahlolan melampau.
Main guna je lambang penumbuk tu.
Lambang penumbuk tu bukan sebarang lambang.
Dia ada makna disebaliknya.
UMNO dan lambang penumbuk tak boleh duduk semeja.
Sebab UMNO kapitalis.
Lambang penumbuk tu membawa aspirasi perjuangan rakyat.
UMNO bawa perjuangan orang-orang kaya. Yang pentingkan perut sendiri. Mana sama. Rujuk sini untuk fahamkan.

Media melaporkan 1,000 orang sertai protes tersebut. Bagi UMNO, 1,000 memang kejayaan juga. Sebab tak ramai pun sudi nak menghadiri demo-demo anjuran mereka.

Namun, ya ada namun nya.

Baca sat ;
Tu dia.
Upah budak-budak join sama.
Anak orang tu tak minta izin mak dia pula tu.
Bayar 50.00.
Dapat roti.
Dapat baju selai.
Baju tu guna duit sapa?
Duit tu pula dapatnya dari mana?
Aku mula la nak start fikir bukan-bukan neh.
Kalau funding UMNO swasta aku takde masalah.
Yang aku tak gemar kalau depa sedut wang milik rakyat.
Bukan itu caranya kita nak berbelanja.

Baca : Anak Ini Kecil-Kecil Di Ajar Menjadi Samseng Oleh Jamal.

Aku ada satu pemikiran neh.
Hasil dari pergaduhan Ali Tinju vs Jamal gak sebenarnya.
Mereka bergaduh bab duit.
Kerana anjurkan demo sokong Najib.
So, pemikiran aku.
Kumpulan Merah Jamal berdemo sebab nakkan something.
Jadi kumpulan Hitam neh pun mungkin nakkan something.
Bukanla mereka sokong Najib sangat pun.
Lebih kepada nakkan something.
Najib dipergunakan bagi membolehkan mereka untuk nakkan something tadinya tu.
Dan Najib pula.
Kalau dia bersih.
Kalau dia bagus.
Dia tak perlu pun nak keluarkan apa2 wang untuk membeli sokongan. Tapi oleh kerana dia tak bagus. Maka dia terpaksa la buat apa yang dia terpaksa buat pada masa sekarang. 

Kesian kan kita.
Ada pemimpin macam neh.
Tapi yang paling kesian sekali.
Macam mana kita boleh begitu bersabar?
Takde cita-cita nak panjat Putrajaya ke kome oi?
KAHKAHKAHKAHKAH!

sumber: amenoworld

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa