Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, October 25, 2016

Lahap derma Anak Yatim: Kenyataan balas Netizen terhadap kenyataan rasmi Faizz Nur

COUNTERSTATEMENT: KENYATAAN RASMI FAIZZ NUR.

I post atas dasar social responsibility sebagai Orang Awam. Ini post Terakhir pasal mereka.
_
1. Tak ada orang peduli apa yang terjadi dalam Family anda atau berapa Juzuk Quran yang ahli keluarga anda hafal. Apa amanah yang Arwah berikan kepada anda dll.. Itu bukan kepentingan Netizen. Tulisan 'Kenyataan Rasmi' ada bentuk Subliminal message yang disebarkan kepada umum seolah menggambarkan Datin Yusmida ada agenda 'mencantas' hak jagaan dan sangat Scheming untuk mengambil Amira dan Aqila dari tangan anda, Tulisan itu juga secara tidak langsung boleh mengubah Public opinions, Reverse back, menghantar mesej secara Subconscious ke dalam minda orang awam untuk mereka:- Tanpa sedar menimbulkan kesimpulan bahawa kemungkinan juga Pn.Yusmida ada niat tersembunyi / evil purpose terhadap Dana Awam tersebut. Ini Form of Reverse Psychology.. Diverts masaalah kepada bahu orang lain, Cuba backfire Pn.Yusmida dan mengalihkan perhatian Netizen.
_
2. Ini bukan political issue.
Apa yang anda cakap pasal family anda boleh jadi betul..
BUT we don't really care. Selalunya orang politic guna cara ni untuk 'Neutralize kan' keadaan dan diverts perhatian awam dari isu sebenar, 'Kenyataan rasmi' anda tidak menjawap atau membuktikan apa². Macam yang kita semua tahu ini tactics biasa dalam masyarakat Melayu, Orang Kita akan layu dengan butang Agama atau ayat² Manis terutamanya kalau diselit dengan something yang berbaur Islamic. Satu²nya yang nampak rasmi dalam Kenyataan anda ialah:- Storyline conflict keluarga anda. NOT THE DONATIONS ITSELF.
_
3. Tindakan normal orang yang tidak bersalah.
Dia akan kemuka segala Bukti atau Fakta yang menunjukan dia tidak bersalah.. It's very unlikely for innocents to stay quiet while being flamed by so many accusations. They usually will fights back disebabkan tekanan mental yang mereka dapat. Juga: Mahkamah tidak suka² untuk membekukan account orang UNLESS mereka ada sebab yang sangat munasabah untuk berbuat demikian. Kalau betul tidak ada unsur penyelewengan, Mahkamah tak akan beku 3 akaun untuk siasatan lanjut .
_
4. 'Contempt of Court'
This seems to be a solid excuse for you to remain silent. Juga 'Contempt of Court' boleh digunakan untuk tutup mulut orang yang bertanya: 'Kenapa anda tidak bersuara'.. Jawapannya mudah. iaitu: 'Contempt of Court'.
_
5. Ayat dalam 'Kenyataan Rasmi'
"Saya bukanlah gemar membuka permasalahan keluarga".
Sejak bila kami Netizen berminat dengan permasaalahan keluarga anda.. Sejak bila? Since when exactly? We just want to know where the money went.
_
6. Kemana duit itu pergi?
Ini isu yang betul.. Where is the money?
_
7. On behalf of: 'Court of Public Opinion'
We did not Judge you. But if you start a sparks, You'll get the flame. Kami cuma nak tahu status duit tersebut dan kemana duit tu pergi. While we don't really care about your family conflicts, As a part of community, We do concern about those kids.. (Amira dan Aqila).

Sekian.
Auni Ameera

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa