Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, October 27, 2016

Molek Hadi dan pemimpin Pas perbetulkan diri sendiri dulu.....sebelum menghukum dan melabel orang lain!

Hadi jangan jadi seperti bapa ketam, bidas Tamrin
 | ARIF ATAN
Tamrin GhafarTamrin GhafarMenganggap Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang semakin tidak waras dalam kenyataannya mutakhir ini, pemerhati politik Mohd Tamrin Tun Ghafar menasihatkan agar Ahli Parlimen Marang itu segera bermuhasabah.
“Cukup-cukuplah Hadi. Kamu patut teropong diri sendiri. Usah asyik meletakkan kelemahan dan kesalahan sendiri pada orang lain. Jangan jadi bapa ketam yang masih mahu mengajar anaknya berjalan lurus,” katanya kepada Malaysia Dateline.
Reaksi bekas veteran Umno itu ekoran kenyataan Hadi pada Selasa yang menjadikan keldai dan anjing gila sebagai perlambangan dalam menggesa semua ahli parti itu termasuk Ahli Parlimen dan Adun supaya beristiqamah dengan cara Islam.
"Jangan berlagak seperti keldai yang bertempik atau anjing gila yang menyalak dan menerkam mangsanya," tegas Abdul Hadi dipetik daripada tulisan pemimpin kontroversi itu di portal rasmi Pas, Harakahdaily.
Mengulas lanjut, Tamrin yang juga bekas ahli Pas, menyarankan ahli dan penyokong parti tersebut agar mengambil keputusan segera dengan meninggalkan parti bermasalah itu memandangkan sebahagian besar pemimpinnya tidak lagi rasional jauh sama sekali mengamalkan nilai Islam dalam berpolitik.
“Bukan sekali Abdul Hadi bermulut celupar begitu. Bahkan pelapisnya seperti Nasrudin Hassan (Ahli Parlimen Temerloh) pun pernah menyebut tentang siku dan lutut menggambarkan pendekatan politik samseng pemimpin parti yang kononnya Islam itu.
“Molek Hadi dan pemimpin Pas perbetulkan diri sendiri daripada terus menganggu fokus rakyat untuk menumbangkan Umno-BN yang dikepalai Najib.
"Pas perlu betulkan rumah tangga dulu, usah sibuk sangat menghukum orang lain dengan gelaran binatang seperti itu,” tambahnya lagi.

* Orang Kelantan kata "kencing dalam tempurung, cermin muka dululah"

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa