Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, October 25, 2016

Kenapa Tok Guru tak datang ke Parlimen waktu Najib bentang bajet?

MENGAPA GURU TOK TAK DATANG PARLIMEN WAKTU BAJET?

Tok sengaja berdiam diri apabila ramai yg mempersoalkan mengapa guru tok Ayatollah Al Marangi tidak hadir sewaktu Najib membentangkan Bajet baru2 ini.

Pertama, apa kena mengena Bajet tu dengan RUU Akta 355?  Apakah RUU Akta 355 itu boleh diperkasakan melalui bajet tersebut?  Apa yg Allah suruh buat adalah Akta 355, bukan Bajet.

Kedua, Oleh kerana Najib tidak bercakap pasal Akta 355, maka hukum pergi ke Parlimen itu menjadi makruh.  Apabila makruh bertemu dengan perkara wajib seperti 'bertahnik' anak orang dan bertahlil, maka wajib tinggalkan yg makruh dan ambil yg wajib.

Ketiga, guru tok faham benar, setiap kali selesai bentang Bajet, kompom wartawan akan bertanya pendapat guru tok tentang bajet.  Bayangkan kalau wartawan tanya soalan berkaitan bajet dan kewangan kpd guru tok, bertanyakan tentang defisit, KDNK dan bermacam2 istilah lagi, apa yg guru tok nak jawab?  Takkan guru tok nak jawab bahawa Hudud boleh menyelesaikan masalah defisit dan KDNK negara?

Keempat, Guru tok terasa teramat malu kerana Akta 355 dibuat seperti bola.  Dari kedudukan No. 4, diturunkan pangkat kepada No. 7 dan seterusnya tak tahu nombor berapa dah sekarang.  Guru tok rasa, kalau amno nak kencing lagi sekali pun, biarlah lebai2 lain dalam parlimen tu yg kena dulu, sebab tu guru tok tak datang Parlimen itu hari.

FB TOK USIN UG CEROI

1 comment:

  1. tok guru yg mengkaldai dan menganjing gila kan orang islam kena kencing ke?
    hahaha..
    tang mana yg kena tu?
    aruah TGNA dah pesan dah..jangan sampai di patuk untuk kali kedua didalam lubang yg sama.
    tak sangka pula..tok guru kena kencing.padan muka..

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa