Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, October 30, 2016

Isteri mangsa dera pegawai SPRM bercerita

‘Dia bagaikan mimpi ngeri saya’
NUR ALINA HASSAN - 29 OKTOBER 2016
‘Dia bagaikan mimpi ngeri saya’ Ida ketika ditemui bersama anak sulungnya.

TANGKAK - “Sepanjang perkenalan, dia seorang lelaki yang baik, sehinggalah seminggu selepas perkahwinan, mimpi ngeri mulai menyelubungi saya,” itu luahan seorang suri rumah yang mendakwa menjadi mangsa dera suaminya.

Hanya mahu dikenali sebagai Ida, ibu berusia 22 tahun itu berkata, selepas seminggu berkahwin, dia seolah-olah tidak mengenali suaminya sendiri apabila perwatakan lelaki itu berubah cukup ketara.

Menurutnya, suaminya seorang kakitangan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berusia 37 tahun adalah seorang duda yang mempunyai sikap panas baran.

“Saya tak pernah tahu sikapnya itu sehinggalah saya tinggal sebumbung dengannya. Sepanjang hampir dua tahun berkahwin ini, puas dia memukul, menyepak terajang dan memaki hamun saya meskipun saya sedang sarat mengandung anak kedua ketika itu.

[ARTIKEL BERKAITAN: Anggota SPRM dera isteri ditahan polis]

“Namun sebelum ini, pergaduhan kami tidak pernah melibatkan anak-anak sehinggalah suatu malam apabila saya bertindak menolak arahannya,” kata ibu kepada dua cahaya mata ini.

Ida berkata, pada 18 September lalu setelah dua hari tidak pulang ke rumah, seperti biasa dia akan pulang dalam keadaan marah.

Ketika pergaduhan itu, Ida telah dipukul teruk selain dipaksa menjilat habuk rokok di lantai sebelum dia menyembunyikan diri dan membuat laporan di balai polis berhampiran bagi melindungi keselamatan anak-anaknya.

“Selama hampir dua tahun perkahwinan saya cuba bersabar. Dia memang akan mengamuk selepas beberapa hari tidak pulang ke rumah. Namun keadaan akan pulih seperti sedia kala.

“Kerana itu saya yakin dia pasti akan berubah. Namun dengan tindakan yang dibuat bulan lalu, saya sudah hilang sabar dan kini dalam proses menuntut cerai,” katanya ketika ditemui, di sini.

Menurut Ida, dia hanya berharap suaminya itu dikenakan tindakan yang setimpal.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa