Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, October 31, 2016

Husni Hanadzlah dipanggil ke Bukit Aman pulak esok

Ahmad Husni dipanggil ke Bukit Aman esok
Aidila Razak  Hari ini, 30 Okt. 16 - 9:01 malam
Bekas menteri kewangan kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah akan dipanggil ke Ibu Pejabat Polis Bukit Aman esok kerana ucapan di Dewan Rakyat baru-baru.

Ini berikutan Speaker Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia berkata bekas menteri kabinet itu mungkin telah melanggar sumpah kerahsiaan kabinet ketika berucap di dalam Dewan.

Pembantu Husni memberitahu Malaysiakini bekas menteri itu dipanggil untuk disoal siasat pada pukul 2.30 petang esok.

Ahmad Husni dalam ucapannya meminta kerajaan menyatakan sebab 1MDB ditubuhkan dan sekiranya terdapat sebarang tindakan diambil kerana menyalurkan dana syarikat ke "tempat yang salah".

Beliau juga kesal serangan cybertrooper Umno berikutan peletakan jawatannya.

Husni meletak jawatan daripada Kabinet pada Julai lalu tetapi kekal sebagai Ahli Parlimen BN di parlimen Tambun.

Bagaimanapun, ucapannya menimbulkan spekulasi bahawa beliau mungkin dipecat daripada Umno seperti Tan Sri Muhyiddin Yassin pada Jun lalu berikutan kelantangan mengkritik presiden parti Datuk Seri Najib Razak dan 1MDB.

Shafie yang juga anggota parlimen Semporna turut meletak jawatan daripada parti itu selepas digantung kerana mengkritik Najib dan 1MDB.

Muhyiddin, yang juga Ahli Parlimen Pagoh kemudian menubuhkan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) manakala Shafie mengasaskan Parti Warisan Sabah.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa