Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, October 30, 2016

Berani dan nekadnya puak-puak setan ni!

Lima lelaki warga Indonesia samun kediaman polis di Batu Pahat  
Oktober 29, 2016 07:52 MYT
Lima lelaki warga Indonesia samun kediaman polis di Batu Pahat
Menurut Abdul Wahib, ada kejadian pukul 3.30 pagi itu, kelima-lima suspek yang menutup muka mereka dengan topeng ski, menyamun dua rumah di kawasan berkenaan. - Foto Bernama
JOHOR BAHRU: Lima lelaki dipercayai warga Indonesia bersenjatakan sabit dan pisau bertindak menyamun rumah anggota polis di Kompleks Perumahan Polis Tanjung Labuh dekat Batu Pahat, awal pagi Jumaat.

Ketua Polis Daerah Batu Pahat ACP Abdul Wahib Musa berkata pada kejadian pukul 3.30 pagi itu, kelima-lima suspek yang menutup muka mereka dengan topeng ski, menyamun dua rumah di kawasan berkenaan.

Namun, tiada sebarang kecederaan dilaporkan, katanya dalam satu kenyataan.

Abdul Wahib berkata kedua-dua rumah yang terletak bersebelahan, masing-masing diduduki anggota berusia 34 dan 51 tahun.

Beliau berkata sejumlah barangan iaitu wang tunai kira-kira RM800, dua telefon bimbit, satu komputer riba, dan jam tangan dilarikan dari rumah pertama yang dihuni anggota berusia 51 tahun itu manakala suspek melarikan seutas rantai emas yang dipakai isteri mangsa kedua, wang tunai RM300 dan dua telefon bimbit.

Suspek turut mengikat tangan dan kaki mangsa kedua dan selepas suspek melarikan diri, mangsa menjerit meminta pertolongan jiran.

Beliau berkata siasatan mendapati suspek masuk melalui pintu belakang dan membuka sekeping tingkap dan tombol pintu menggunakan tangan.

"Pintu belakang kedua-dua rumah itu tidak menggunakan kunci tambahan dan suspek dipercayai turut keluar melalui jalan yang sama," katanya.

Abdul Wahib berkata satu operasi untuk menjejaki suspek dilancarkan dan setakat ini polis menahan 13 suspek warga Indonesia bagi membantu siasatan.
Kompleks perumahan polis itu didiami seramai 165 anggota lain-lain pangkat dan terletak kira-kira lima kilometer dari Ibu Pejabat Polis Daerah Batu Pahat.

Kes itu disiasat mengikut Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan, kata Abdul Wahib. -- BERNAMA

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa