Monday, May 5, 2014

Bila 'Keldai' Anggap Orang Lain Pun Bodoh Macam Dirinya Juga!

Rakyat Malaysia dan warga dunia bukan dungu! Hanya 500 hadir ke Perhimpunan Bantah GST!
SEKILAS PANDANG: Jika rakyat Malaysia berharap kerajaan Barisan Nasional pimpinan Umno bakal berubah haluan dan melaksanakan reformasi selepas PRU13, lupakan saja.
BN seumpama seekor keldai degil. Perhatikan sahaja sikapnya dan sedarlah ia bersikap degil seperti sang keldai.
Liputan akhbar arus perdana tentang perhimpuan bantah GST yang dianjurkan pada 1 Mei telah disuntik elemen propaganda.
Media kerajaan bukan hanya mati pucuk, ia menghina kebijaksanaan pembaca di serata dunia.
Media milik pemerintah ini diterajui pengarang yang tiada tulang belakang dan mereka tidak hiraukan integriti ataupun kemampuan untuk bertahan lama. Mereka hanya menjaga kedudukan sendiri.
Tiada langsung sebiji zarah professionalisme kewartawanan yang diterapkan organisasi media kerajaan tanpa maruah di Malaysia hari ini.
Perhatikan laporan menyedihkan yang terpampang di dada akhbar mereka. Hanya 500 peserta perhimpunan didakwa berkumpul bagi membantah GST.
Buta sangatkah mata rakyat Malaysia? Atau mungkin pihak kerajaan akan mendakwa foto-foto yang berlegar di laman media sosial telah dipalsukan bagi memberi gambaran satu perhimpunan raksasa?
Perkataan ‘memalukan’ tidak lagi sesuai bagi mencerminkan media kerajaan ini. Mereka ini berkasta terlalu rendah.
Tidak menghairankan apabila edaran dan jumlah pembacanya semakin merudum teruk.
Perhimpunan raksasa itu disertai pelbagai golongan dengan majoriti terdiri peserta Melayu. Ini jelas menunjukkan BN bakal diketepikan.
Jalanan di ibukota dimeriahkan tiupan vuvuzela dan horn kereta. Anggaran kasar menunjukkan lebih dari 20,000 manusia membanjiri tapak perhimpunan.
Peserta membawa sepanduk dan poster yang tertera slogan “Bantah GST” dan “Sokong Hudud”.
Golongan tua dan muda, kanak-kanak dan dewasa mula berhimpun seawal jam 11 pagi.
BN tumpas majoriti dua pertiganya di Parlimen pada PRU12 dalam tahun 2008.
Gabungan pemerintah itu berterusan mengenepikan amaran rakyat yang jelas tidak gembira dengan caranya mentadbir negara.
Popularitinya kian kelam selepas PRU13 apabila ia tumpas dari segi undi popular. Tetapi masih juga BN bertakhta di Putrajaya akibat undi majoriti dan berkat persempadanan kawasan mengundi.
Kita ingat BN bakal sedar dari lamunannya, bagi mengembalikan keyakinan rakyat dan kekal relevan di bumi ini.
Tetapi ternyata ia menjalankan “urusan seperti biasa” dan kekal menakut-nakutkan rakyat jelata.
Apa bakal terjadi di PRU14 nanti?

2 comments:

Anonymous said...

ada lagi puak yang suka dibodokan sebab tu depa buat kenyataan yang nampak jugak boddoo
suka cukai konon tapi bila ada pihak institusi pengajian minta mak pak bayar duit poket untuk anak 55$ sebulan melalak sana sini
tak da duit la tak cukup belanja la bermacam alasan pula yang diberi
memang tak sedar diri

Anonymous said...

Tu blom ustaz ustazah ngajar ngaji rm 50 sbln.time tu jgak guru jual agama..x ikhlas lah.x mcm tok guru dulu.mcm lah geng2 agama tu ader poket doraemon.

Geng umngok suka gst pasal diaorg kaya..
Pasal utusex plak x yah fikirlah.akhbar tandas..suka boh gambar tungging2 tonggek mendada.crita porno bab ekzos n air mani dlm ekzos.dah dkt 15 thn mcm tuh.terbakar kilang dia lg bagus.pasal tempat sumber maksiat n kejahatan.