Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, May 16, 2014

ISMA Buat Senak Lagi.......

Tak tahu apa yang mereka nak sebenarnya
Nak sangatkah huru-hara?
Tahukah dia akibat dari apa yang dituturkan itu?
Buaknkah itu membangkitkan rasa marah dan tidak paus hari di kedua-dua belah pihak?
Bukankah itu menghasut namanya?
Apa perasaan Melayu yang kurang rasional termakan dengan ucapannya ini?

ISMA: DAP mampu cetus 13 Mei sekali lagi
NGO kontroversi Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) mendakwa, perjuangan DAP dan kaum Cina jika dibiarkan mampu memecah-belah dan mencetuskan huru-hara di Malaysia.

Naib Presiden II ISMA Abdul Rahman Mat Dali berkata, ia ekoran perjuangan DAP berpaksikan ideologi sosialis, sekular, hak sama rata semua kaum di samping membawa konsep Malaysian Malaysia.

Semua fahaman itu, menurutnya, jelas sekali bertentangan dengan Islam dan perlembagaan, lapor laman web pertubuhan itu.

“Dalam masa yang sama mereka turut mengatur langkah untuk mencair dan mengubah identiti Malaysia sebagai negara Islam kepada negara berstatus bukan Islam.

“Jadi jika terus dibiarkan, kelak ia mampu memecah-belah dan mencetus huru-hara seperti yang pernah terjadi pada 13 Mei 1969,” Abdul Rahman dipetik sebagai berkata.

Katanya, DAP yang mendapat sokongan hampir 90 peratus kaum Cina di negara ini menjadi lebih angkuh dan berani apabila sering mendesak kerajaan demi kepentingan kaum itu.

Mereka tidak mengiktiraf dan “buat-buat” lupa tentang kontrak sosial di ambang kemerdekaan dahulu yang mana ketika itu orang-orang Melayu berkorban menerima pendatang asing sebagai warga negara, lapor laman itu.

Laporan itu juga menyebut, setelah diceroboh lebih 450 tahun, khazanah bumi dipunggah sebanyak-banyak oleh penceroboh pelbagai bangsa sesuka hati dengan membawa harta pulang ke negara mereka.

Maka, tambahnya, sudah tentu orang Melayu lebih-lebih lagi patut dibantu untuk benar-benar mampu bangun bersaing. - mk

6 comments:

  1. aku sokong kau ISMA..

    ReplyDelete
  2. Isma ni betul2 dah kena penyakit semput Asthma.Macam anjing gila yg buta menyalak tak tentu hala. Kenapa marahkan orang China jadi kaya raya sebab mereka rajin dan cerdik mencari peluang. Kenapa tak marahkan bangsa melayu sendiri yg malas dan bodoh membiarkan diri selalu kena tipi oleh pemimpin2 melayu sendiri.Adakah orang China suka2 ambil tanah orang melayu kalau tak ada barua2 melayu yg jadi broker. Siapa yg sebabkan tiga suku dari jumlah tanah simpanan melayu boleh bertukar tangan jadi milik bangsa asking? DAP? Macamana hampir keseluruhan peruntukan dana bumiputra/melayu lesap ? Kerja China DAP ke Isma?

    ReplyDelete
  3. 450 tahun bangsa melayu tengok saja penjajah punggah harta tok nenek kita aiya apa punya penakut la
    tok nenek kita ada yang lawan ada yang bersekutu dengan penjajah
    itu la yang jadi masalah
    penjajah dah nampak bila satu puak Islam yang mula menunjukkan kekuatan untuk bangkit menentang maka penjajah buat pakatan untuk satu puak lagi boleh ada kuasa tapi ikut penjajah punya hukum

    ReplyDelete
  4. Abe

    ISMA ni sebenarnya adik Perkasa. Sama2 gong.

    Akhir-akhir ini Perkasa kita lihat abis ges doh akibat perangai gong Berahing Ali. Bereheng Ali telah berdo oh maing wayang cina menyebabkan orang ramai makin tak peduli dengan Perkasa.

    Jadi hari ni ISMA pulok yang ambik alih wayang cina Perkasa. Tujuannya sama je - nak suruh negara huru hara. Nak suruh orang melayu dan cina bergaduh supaya UMNO mendapat sokongan orang melayu.

    Bakpo tak ambik tindakan terhadap Perkasa dan ISMA d8bawah akta hasutan 1948 sepertimana diambil kepada pemimpin pembangkang? Sedangkan isu perkauman dan ugama yqng dibangkitkan ol3h keduanya lagi merbahaya kepada kestabilan dan keamanan negara. Ugama pun diguna untuk m3ncetuskan suasana tegang antara melayu -cina. Astarfirullah.

    Sebabnya ialah Perkasa dan ISMA ADALAH UMNO PAKAI BAJU NGO!

    ReplyDelete
  5. dari aku sokong kimak kopet
    baik gua sokong ISMA...sama2 islam sama gua..
    kalau berbelit lidah gua nak mengucap..boley dia orang tolong ajar..
    tapi kalau gua sokong pukimak kopet..gua apa boley dapat???
    dunia comfirm laa dapat..akhirat,sapa nak jamin??
    cibai punya kopet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian sama lu.tlg jernihkan otak tuh.kalo perang gaduh rasanya lu n the isma the perkasa yg buat bising tp lepas tu pakat nyuruk bwh ketiak bini.sedar tak cara ckp tu boleh sebabkan org jd ilang akal n semangat nak menyembelih bunuh x kira beso kecik laki pempuan.dah x der cara lain ker.

      Delete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa