Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, September 19, 2014

“Adakah ini sifat seorang Muslim?”

Tentunya dia ni pengikut setia Hadi Awang yang cukup wala'

Ada tak mana-mana anggota parti selian PAS mendoakan untuk Timbalan Persiden dan anggota partinya sendiri?
Seingat aku Anwar dikutuk dan dikecam oleh ahli UMNO pun setelah dia dipecat dan ditangkap!

Adakah Ini kelakuan dan adab Islam yang hadamkan oleh seorang anggota parti PAS!
Nasib baik ramai lagi anggota lain di dalam majlis itu yang cerdik dan berakal

Itulah akibatnya bila pakai kopiah menutup dahi, menutup kewarasan.......
Pendek kata kaki bodek dan kaki ampu ada di mana-mana baik yang berkopiah, berserban atau yang berkepala 'goleng'!

Perwakilan baca doa kutuk Mat Sabu, dua ADUN
mk - 12:00PM - 19 Sep 2014
Seorang perwakilan di Muktamar PAS mengambil peluang dalam ucapannya untuk membacakan doa yang mengutuk pemimpin parti – termasuk timbalan presiden Mohamad Sabu dan dua ADUN parti itu di Selangor.

Dua ADUN yang disasarkan oleh wakil PAS Wilayah Persekutuan, Azhari Ariffin itu ialah Saari Sungib (Hulu Kelang) dan Hasnul Baharuddin (Morib).
Dua ADUN tersebut sebelum ini menyokong presiden PKR sebagai calon menteri besar Selangor yang baru dalam pengakuan berkanun mereka.

Dalam doanya sepanjang 25 minit itu, Azhari memanjatkan doa agar Mohamad Sabu tidak akan mengeluarkan kenyataan bertentangan dengan presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Beliau juga berkata Saari dan Hasnul ibarat ejen perosak dalam parti itu, dengan memetik perumpamaan “nila setitik yang merosakkan susu sebelanga”.

“Sekarang kita ada dua nila – satu Cap Hulu Kelang dan satu Cap Morib, mereka nila yang sangat beracun,” katanya dalam doa itu sambil menadah tangan.

Kebanyakan perwakilan yang bersidang di bawah khemah besar di Parit Salleh Ros, Batu Pahat itu dilihat turut menadah tangan.
Malah, ada juga sebilangan para wartawan yang turut menadah tangan.

Doanya yang meleret-leret sehingga lebih 25 minit itu memaksa pengerusi tetap muktamar, Abu Kassim Abdullah mengulangi peringatan agar beliau menamatkan ucapan.

Ia turut menimbulkan kemarahan seorang perwakilan yang meluru ke pentas dan menuntut agar tindakan dikenakan ke atas Azhari.

Beliau meminta pengerusi tetap mengeluarkan ketetapan sama ada tindakan membaca doa yang mengutuk orang lain dalam parti itu boleh dibenarkan dalam persidangan.

“Adakah ini sifat seorang Muslim?,” soalnya sebelum diiring keluar oleh seorang anggota Unit Amal yang turut mematikan mikrofon tersebut.

22 comments:

  1. Kadang-kadang bukan senang kita hendak lihat manusia yang merasakan dirinya berilmu islam tetapi dalam majlis yang besar begini di tunjukan sifat dan fizikal yang bodoh dan tahap ilmu islamnaya hanya di letakan di kepala lutut sahaj.dia hanya pandai mengampu,membodek dan mengangguk apa yang di suruh.Dia hanya gunakan sebelah otaknya sahaj.

    ReplyDelete
  2. Nasip lh dulu doa utuk umno kn skrag dpat blik apa rasa nya

    ReplyDelete
  3. Pas ni ada lh wakil blas blik

    ReplyDelete
  4. Yg jelas msu dan Presiden tidak layak sebagai ulama.......habis cerita.........tidak ada ilmu, malah amalan yg jelek! Ya Allah, berilah kekuatan dan buang lah keuzuran daripada TGNA untuk memimpin kami yg di ambang perpecahan ini...........amin!

    ReplyDelete
  5. Dah brapa kalickp PAS tu Parti Anak Syaitan

    ReplyDelete
  6. apa dah jadi ni, pas dah jadi teruk daripada MIC..

    ReplyDelete
  7. Hahaha...ada juga perwakilan parti islam semalaysia mcm azahari...mcm cadbury la org mcm azahari....rupa2 dlm pas sekarang dah ada bersifat mcm cadbury....parti islam ker ni..malu aku pangkah bulan pru lepas jika dh ada perwakilan mcm ni dlm pas...pas ni aku nk kempen pd ahli keluarga aku supaya fikir berbelas kali klu nk undi pas pru dpn...hey, azahari bodoh dr lembu, engkau tu layak ker pakai title ustaz...buat malu kopiah kau pakai jer...blh tak admin tlg spaikn tulisan aku pd azahari...jenis manusia x berkat...perwatakan mcm ustaz sbb jd ahli pas...rupa2 perangai mcm taik...aku hrp dia ni x diberi peluang buat kuliah kt mana2 surau atau masjid...sbb ilmu dia sampaikn bkn ilmu sebenar...aku bkn org berkopiah mcm azahari. Jd ikut suka akulah nk sumpah pd kamu wahai gemuk azahari....inikah jemaah islam? Kerna org mcm kamulah yg menyebabkn pas sukar menang...wahai admin, aku sgt2 berharap jika komen aku ni dpt disampaikn dan dibaca azahari...klu org mcm azahari yg jd calon yb kt tmpt aku...grenti aku xkn undi...berdosakah aku klu x undi calon pas mcm azahari?drpd dia merosakkan Islam dgn perangai dia aku rasa akn dpt pahala jika x undi dia...aku bkn penyokong mat sabu, aku bkn penyokong HH tp aku benci dlm jemaah islam ada org perangai mcm azahari yg duk doa kerosakan ahli jemaah sendiri...ketutunan manusia hipokrit....

    ReplyDelete
  8. Hahaha...ada juga perwakilan parti islam semalaysia mcm azahari...mcm cadbury la org mcm azahari....rupa2 dlm pas sekarang dah ada bersifat mcm cadbury....parti islam ker ni..malu aku pangkah bulan pru lepas jika dh ada perwakilan mcm ni dlm pas...pas ni aku nk kempen pd ahli keluarga aku supaya fikir berbelas kali klu nk undi pas pru dpn...hey, azahari bodoh dr lembu, engkau tu layak ker pakai title ustaz...buat malu kopiah kau pakai jer...blh tak admin tlg spaikn tulisan aku pd azahari...jenis manusia x berkat...perwatakan mcm ustaz sbb jd ahli pas...rupa2 perangai mcm taik...aku hrp dia ni x diberi peluang buat kuliah kt mana2 surau atau masjid...sbb ilmu dia sampaikn bkn ilmu sebenar...aku bkn org berkopiah mcm azahari. Jd ikut suka akulah nk sumpah pd kamu wahai gemuk azahari....inikah jemaah islam? Kerna org mcm kamulah yg menyebabkn pas sukar menang...wahai admin, aku sgt2 berharap jika komen aku ni dpt disampaikn dan dibaca azahari...klu org mcm azahari yg jd calon yb kt tmpt aku...grenti aku xkn undi...berdosakah aku klu x undi calon pas mcm azahari?drpd dia merosakkan Islam dgn perangai dia aku rasa akn dpt pahala jika x undi dia...aku bkn penyokong mat sabu, aku bkn penyokong HH tp aku benci dlm jemaah islam ada org perangai mcm azahari yg duk doa kerosakan ahli jemaah sendiri...ketutunan manusia hipokrit....

    ReplyDelete
  9. Hahaha...ada juga perwakilan parti islam semalaysia mcm azahari...mcm cadbury la org mcm azahari....rupa2 dlm pas sekarang dah ada bersifat mcm cadbury....parti islam ker ni..malu aku pangkah bulan pru lepas jika dh ada perwakilan mcm ni dlm pas...pas ni aku nk kempen pd ahli keluarga aku supaya fikir berbelas kali klu nk undi pas pru dpn...hey, azahari bodoh dr lembu, engkau tu layak ker pakai title ustaz...buat malu kopiah kau pakai jer...blh tak admin tlg spaikn tulisan aku pd azahari...jenis manusia x berkat...perwatakan mcm ustaz sbb jd ahli pas...rupa2 perangai mcm taik...aku hrp dia ni x diberi peluang buat kuliah kt mana2 surau atau masjid...sbb ilmu dia sampaikn bkn ilmu sebenar...aku bkn org berkopiah mcm azahari. Jd ikut suka akulah nk sumpah pd kamu wahai gemuk azahari....inikah jemaah islam? Kerna org mcm kamulah yg menyebabkn pas sukar menang...wahai admin, aku sgt2 berharap jika komen aku ni dpt disampaikn dan dibaca azahari...klu org mcm azahari yg jd calon yb kt tmpt aku...grenti aku xkn undi...berdosakah aku klu x undi calon pas mcm azahari?drpd dia merosakkan Islam dgn perangai dia aku rasa akn dpt pahala jika x undi dia...aku bkn penyokong mat sabu, aku bkn penyokong HH tp aku benci dlm jemaah islam ada org perangai mcm azahari yg duk doa kerosakan ahli jemaah sendiri...ketutunan manusia hipokrit....

    ReplyDelete
  10. Dia gunakan nama samaran. Nama sebenarnya ialah Dr Azhar Yaakob wakil WP.Dia ni pensyarah UniKL. Yang menegur itu ialah wakil Kuala Kedah, Ust Ridhuan namanya.

    ReplyDelete
  11. Mcm ni perangai ustaz!!! Itu lah sblm ni PAS mendabik dada,angkuh,bongkak mengata kn hanya parti kami ade tarbiah,usrah dn sbg nya..
    Skrg umat manusia dpt melihat dgn jelas ape hasil drpd tarbiah,usrah ulamak2 yg ade..
    Kami hanya rakyat biasa yg tdk dpt tarbiah & usrah pun tdk berperangai mcm ni..

    ReplyDelete
  12. Sdr. Alhusseyn Alhusseyn

    Terima kasih kerana sudi berkunjung.

    Laa...rupanya dipangkal namanya ada Dr.! Tak sangka kan, dengan kelakunya tu? Saya memang tidak kenal dia.

    Terima kasih di atas info. Memang saudara tahu siapa mereka kerana setahu saya sdr. sudah lama di dalam PAS.

    ReplyDelete
  13. Macam ni pun bole juga dlm PAs....hahaaa!!!

    ReplyDelete
  14. Ustaz ni orang kuat Hassan Ali dulu dan banyak bergantung hasil dapat program motivasi masa Hassan Ali jadi Exco sebelum Hassan Ali kena tendang keluar PAS. Dia pun pernah ikut pusing ceramah dengan Hassan Ali program sejuta umat kalimah Allah yang turut hentam PAS. Lepas tu kurang dapat bisnes, jadi pensyarah tak silap di UiTM sekarang ni dan sekarang dah duduk dalam MSU pulak. Itu yang angin sangat tu. kononnya pertahan PAS. Masa sama dengan Hassan Ali hentam PAS lu ingatlah sikit Ustaz hoi....masa tu lupa ke nak wala' dengan pimpinan. Dasar ustaz jenislah yang konon ularmak pendapat dia je betul. Harap ada sesiapa simpan gambar dia program dengan Hassan Ali jati dan rasanya ada keluar internet. Teruk punya punya ustaz ularmak.

    ReplyDelete
  15. Muslim ke org org pas bila mendoakan kecelakaan pada org umno.

    ReplyDelete
  16. Ooooo dr rupanya...dr hamprak...org berpelajaran tp perangai mcm se*#©...blh ker doa kn kemudaratan pd org lain...yg saya dgr, pd musuh pun lbh baik doakn kebaikan...jd apa yg saya dgr dr ust2 sblm ni hanya tipu jer...rupa2 ada kaedah utk merosakan org yg kita x suka...apa slh mat sabu pd dia...aku x dgr pun mat sabu doa keburukan pd org yg bercanggah pendapat dgr dia. Klu beginilah sifat penyokong presiden maka wajiblah presiden pas diturunkn, klu x ia akn merosakn pas dimasa dpn. Sbb jk asyik doa keburukn jer, klu Allah makbulkn...apa akn jd...mgkin Allah akn makbulkn sbb dlm pas pun dh ada perangai iri hati...mgkin sebagai pengajarannya pas akn berpecah krna ada manusia yg tahu agama tp x reti nk guna. Dikatakn jemaah islam tp doakn utk hancurkn jemaah islam. Apakah ini perangai org yahudi yg berpura2 masuk islam, lps sertai pejuang islam kemudian cucuk jarum dr dalam utk hancurkn islam? Sedih...nk mengampu x kena tempat...sebenarnya dia nk jwtan lbh tggi lg tu...klu x percaya minta seseorg cuba tanya dia(dr hamprak)...nk tak klu parti kasi jwtn tim.presiden pd dia....

    ReplyDelete


  17. Seorang perwakilan Wilayah Persekutuan di Muktamar PAS mengambil peluang Mendoakan Laknat kepada Mat Sabu dan 2 Adun ialah Saari Sungib (Hulu Kelang) dan Hasnul Baharuddin (Morib) dalam ISLAM ajar ke macam tu?

    Dah tinggi sangat ilmu wakil wilayah persekutuan ni? DR apa...DR doa baca doa laknat?

    Kawan nak bagitau.... tak payah sembang karut wahai penyokong PAS yang kalut ni...kalau hang nak memimpin, hang pastikan orang bukan ISLAM pun yakin dengan hang, hang bukan duduk Tanah arab tapi hang tinggal kat Negara yg bermajmuk....terima saja lah kenyataan tu. sebab ada DR bangang macam hang PRU epas titiwangsa kalah...baru kawan tau ada si BAHALOL didalam PAS WP. Hang setakat cakap kat atas pentas tu mengelirukan Jemaah lain hokum nya apa plak?. hang tak payah nak mimpi jadi pemimpin, Jadi kadi pun pun kawan tak yakin. Kalau Hang di di calon kan dalam kawasan KL PRU akan datang ni, memang membazir duit tu. wajah saje alim rupanya berselindung disebalik Agama.salah satu wakil akhir zaman yang jelas.


    APACETA BERBELIT BELIT NI.

    ReplyDelete
  18. Y.B. Tuan Hasnul bin Baharuddin Adun Morib. YB Kampung Kawan, lu Azhar Yaakob jgn suka2 doa laknat. jangan sampai satu kuala Langat sembahyang hajat kat lu. masak plak. orn hidup nak aman bukan berangan...Bodoh...Bodoh...Bodoh..!

    buang aje title DR tu. Malang sungguh pelajar2 UniKL ada pensyarah Bahalol macam ni. harap kalau sembang agama kat pelajar tu jangan menyimpang sudah.










    ReplyDelete
  19. Bahalol.

    Apa kah sama orang Bahalol dengan orang tak Bahalol ?

    Doa ke rosakan /kemudharatan sesama Agama , dan Bangsa adalah tahap Dengki Busok Hati yang tinggi bagi seseorang Melayu.

    Moga2 beliau dapat Hidayah untuk hidup aman jauh dari kesesatan.

    Anak Melayu tu kan ?

    ReplyDelete
  20. AKU KALAU ADA KUASA, AKU PECAT DIA!!!

    ReplyDelete
  21. Beberapakali dah cakap takkan nak ulang lagi PAS =parti ahli s...n. putus

    ReplyDelete
  22. astaghfirullahalazim..apa nak jadi dgn parti yg ku dah sokong lebih 40 tahun ni...nak ketawa pun ada nak marah pun ada...ada ke patut nak marah kat mat sabu pasal tak sehaluan dgn presiden..setahu aku mat sabu ni adalah pejuang tulin dalam pas..pernah kena isa..kena pukul..kena penjara..kena fitnah..kena gas..keluar masuk lokap dan telah terbukti kesetiaan dlm jemaah..tapi tiba tiba kena tuduh tak wala..ya allah ya tuhanku tunjukkanlah yg benar itu benar dan yg bathil itu batil..teruskan perjuangan bang mat...

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa