Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, September 25, 2014

Kerenah Orang Politik Yang Memeningkan Kita!

Akta Hasutan: Sumpah ‘siasatan 24 jam’ Zahid kecualikan dirinya sendiri?
24 September 2014
KUALA LUMPUR, 24 SEPT: Adakah Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi ‘berani’ menunaikan sumpahnya untuk menyiasat serta-merta individu yang dilaporkan di bawah Akta Hasutan kepada pemimpin Umno BN, termasuk dirinya sendiri?

Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang berkata, berdasarkan sumpahan Zahid, laporan tersebut ‘melayakkan’ beliau sendiri untuk disiasat oleh pihak polis di atas tuduhan menghasut.
“Jika Zahid serius dengan sumpahnya itu, beliau perlu menyatakan kepada semua bahawa polis telah berjumpa dan mengambil keterangannya.
“Jika tidak sumpahnya itu hanyalah omong kosong,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Tuduhan Zahid jelas bersifat hasutan dan dibuat dengan niat buruk untuk mengapi-apikan sentimen perkauman dalam kempen BN sempena pilihan raya kecil Pengkalan Kubor.
Terdahulu, beberapa laporan polis dibuat termasuk oleh Setiausaha DAP Perak Wong Kah Woh dan Ketua Pemuda DAP Teo Kok Seong terhadap Zahid.
Laporan berhubung ceramah Naib Presiden Umno itu di Tumpat dua hari lalu, menuduh DAP melaga-lagakan masyarakat Melayu dan Cina ketika rampasan kuasa BN di Perak pada tahun 2009.
Zahid dalam ceramah kempen BN di Pengkalan Kubor itu turut menuduh ahli DAP membaling batu ke arah kereta Raja Muda Perak, ketika perhimpunan membantah rampasan kuasa itu.
Dalam pada itu tindakan polis mengambil keterangan Setiausaha DAP Perak Wong Kah Woh berhubung laporannya pagi tadi perlu seiring ikrar Menteri Dalam Negeri untuk menyiasat apa sahaja laporan berhubung hasutan dalam tempoh 24 jam.
“Saya tidak terkejut jika Zahid mengarahkan polis untuk mengambil keterangan Wong, agar beliau dapat mendakwa telah menunaikan sumpahnya. Namun itu tentunya hanya pembohongan.
“(Namun) Polis perlu sekurang-kurangnya mengambil keterangan individu yang dilaporkan, dan dalam kes ini – Zahid sendiri,” katanya lagi. – Roketkini.com

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa