Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, September 19, 2014

Sedarkah?: Nik Aziz dan Hadi Mungkin Setanding Segi Ilmu Agama Tapi Stail Mereka Jauh Berlainan

Itulah sebabnya kerajaan PAS Kelantan berjaya kekal sehingga kini
Tapi selepas Nik Aziz bersara kegoyahannya sudah nampak......
Dalam PRU14 nanti......belum tentu!

Jangan pukul selepas lambung ulama
OLEH RADZUAN HASSAN DI BATU PAHAT - 19 SEP 2014 (1 HOUR AGO)

Wakil Dewan Ulama Pas Pusat, Mokhtar Senik membidas golongan dalam parti yang percaya ada jalan lain lebih pantas mencapai kemenangan selain mengikut jalan agama.
Menurutnya, ahli-ahli parti mesti istiqamah dengan dasar Pas iaitu al-Quran, hadis, ijmak dan qias.
"Kalau perlu tunggu 1,000 tahun lagi untuk capai kemenangan kita sanggup tunggu demi pertahankan akidah," ujarnya semasa membahaskan ucapan dasar presiden di sini hari ini.
Menurut Mokhtar, ada kata-kata mendakwa ulama tidak mampu memimpin namun tidak menyedari bagaimana kehebatan Datuk Nik Aziz Nik Mat di Kelantan dan Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Terengganu.
Mengenai tahaluf siyasi, Dewan Ulama tetap berpegang teguh kepada pendirian untuk menjunjung kerjasama itu seperti yang diterjemahkan dalam ucapan dasar Presiden.
Katanya, ulama akan sentiasa beristiqamah dalam melaksanakan perkara itu dan akan menjadikannya sebagai realiti dalam perjuangan.
"Sebelum ini kita digembar-gemburkan kononnya ulamak ini ada yang mahu menghancurkan tahaluf. Tetapi, dengan adanya ucapan dasar presiden ini tahaluf akan didokong dan dijunjung oleh Pas.
"Ulamaklah yang akan terus istiqamah dalam menjunjung tahaluf ini dan tidak akan berganjak daripada melaksanakannya.
"Sejarah di dalam Islam pernah menunjukkan tahaluf dengan orang kafir dan puak yahudi selagi mana mereka mematuhi apa yang patut dipersetujui ia tidak terbatal," katanya.
Dalam perkembangan lain, beliau menyarankan kepada semua ahli Pas supaya turut bersetuju dengan tindakan presiden yang telah menyerahkan kepada Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah berhubung pelantikan menteri besar Selangor yang baharu.
Katanya, langkah itu adalah sebagai menunjukkan ketaatan ahli Pas terhadap keputusan yang dibuat oleh presiden parti.
"Hari ini kita berpegang kepada ucapan presiden dan kita harus terjemahkannya dengan kasih sayang melalui tindakan yang sepatutnya.
"Kita menghormati perbezaan pendapat tetapi jangan perbezaan itu menjadi api yang boleh membakar segalanya," ujarnya.
Mokhtar juga kecewa dengan sikap sesetengah ahli parti yang menghina ulama dengan mengatakan ulama tidak turun padang.
"Ulama sentiasa turun padang. Dari demonstrasi, Bersih malah turun hantar jenazah pun ulama buat.
"Jangan lambung-lambung ulama pada awal ucapan namun selepas itu pukul pula ulama," ujarnya merujuk kepada perbahasan seorang perwakilan muktamar hari ini.--MalaysiaGazette

8 comments:

  1. Lebai ini bercakap tidak bersandar kepada realiti politik hari ini. Bolehlah kalau nak menunggu 1000 tahun lagi. Macam biasalah tunggulah
    mana tahu bintang akan jatuh keriba.

    ReplyDelete
  2. Kluek klek kluek klek tahun 1... U Turn, Kluek klek kluek klek tahun 2... U Turn, Kluek klek kluek klek tahun 3... U Turn, Kluek klek kluek klek tahun 4... U Turn, Kluek klek kluek klek tahun 5... U Turn, Kluek klek kluek klek tahun 6... U Turn,.... memang tak menanglah bukan sampai 1000 tahun, sampai kiamat pun tak menang.

    Nak menang kena ada strategi, nak menang kena berprinsip, nak menang kena ada permaufakatan, nak menang hati rakyat perlu dijaga, nak menang tak boleh ada pemimpin bangang yang suka buat Kluek klek kluek klek... U Turn, Kluek klek kluek klek... U Turn, Kluek klek kluek klek... U Turn, Kluek klek kluek klek... U Turn, Kluek klek kluek klek... U Turn, Kluek klek kluek klek... U Turn, Kluek klek kluek klek... U Turn, Kluek klek kluek klek... U Turn, Kluek klek kluek klek... U Turn, Kluek klek kluek klek... U Turn, Kluek klek kluek klek... U Turn, Kluek klek kluek klek... U Turn, Kluek klek kluek klek... U Turn, nak menang senjata hala kat musuh bukan hala pada rakan pakatan.

    Satu lagi pemimpin tak bole DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, DONKEY, hati mau ikhlas.... Lillah hi Taala

    ReplyDelete
  3. "Menurut Mokhtar, ada kata-kata mendakwa ulama tidak mampu memimpin namun tidak menyedari bagaimana kehebatan Datuk Nik Aziz Nik Mat di Kelantan dan Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Terengganu." Banyak bezanya......wehlo!

    TGNA 4 penggal pertahan Pas.........TGHH sepengal je.
    TGNA tok kronisme, errrDing Ayang ape cerita?
    TGNA tok sabotaj, mentua ding ayang 3 kerusi campor MB selangor ape cerita.
    TGNA tidak fitnah.....mentua ding ayang...pil kuda!!!!

    ReplyDelete
  4. Tok Gueu Nik Aziz sendiri adalah Jenama PAS.

    Hadi adalah hanya ahli PAS di angkat Presiden akibat tiada cslon mshu tanggungjawab itu.


    Beda nya Nik Aziz dan Hadi adalah bagai langit dan bumi.

    Apa lah Hadi tanpa Nik Aziz.

    Hadi bahalol hanyalah Nelayan Daratan menjaja agama tuk cari makan.

    Tidak boleh di banding Nik Aziz dan Hadi selama nya , mana sama Kuda dan Keldai....?

    Hadi melihat PAS bagai kuda tunggangan , walhal PAS menerima Hadi bagai Keldai.

    Renungi lah wahai Melayu Melayu.

    ReplyDelete
  5. Mokhtar Senik ini memang mengampu tahap gaban. Macam ayam jantan buruk punggung tatkala berkokok berderai-derai di punggung penuh tahi....Kalau warga Pahang yang tahu latarbelakang keluarga dan perkahwinan beliau maka beliau hanya layak menjadi pengusung Tin Milo dalam PAS. Kalau cerita sanggup tunggu 1000 tahun konon untuk kemenangan, walhal masuk PRU untuk apa kalau tidak mahu merebut kuasa? Sudahlah perangai Serban tinggi dari Pahang ini tiada bezanya dengan Trengganu (bodoh dan bebal tahap Kaum Nabi Lut).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju bahawa Mamat serban besar ni pengampu tegar. Orang yang kuat mengampu tiada berkemampuan serta tiada keyakinan diri, bahasa mudahnya tiada otak.

      Nak tunggu 1000 rahun lagi....lingkup punah befaea ni dikeejakan hamno/BN. Alahai...nana datanf bahalil-bahalol ni dalammukramar PAS....dah macam persidangan hambo pulak...ampy menfampu jilat menjilat

      Delete
  6. Kalau tak dapat hidup walau seratus tahun, bolehlah cakap nak tunggu seribu tahun. Tapi mungkin lagi sepuluh tahun ahli2 akan salahkan puak ug!!!
    Konon ikut hadis, tapi bila masa nabi kita buat keputusan musywarah lepas tu u-turn? Mana dalil hadis boleh buat u-turn??
    Taat Allah, taat rasul, taat ketua; tapi ketua mesti taat/contoh rasul dulu. Tapi mungkin lagi sepuluh tahun ahli2 akan salahkan ketua yg tak contoh rasul.

    ReplyDelete
  7. Sunnah nabi muhammad saw 23 thn je..

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa