Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, May 8, 2015

Susahnya 'Sigedebe' menerima hakikat!

Tak payah nak lihat kemampuan dari yang tak mampu........tetapi renungilah kekuatan yang mendabik dada mengatakan mampu.......

Dalam keadaan PR kucar-kacir dan berselerak-tak pun BN tidak mampu memenangi hati pengundi......kenapa pihak lawan pula dipersalahkan?
Ini menunjukkan rakyat tidak pandang kepada penguasa penindas dan cakap tak sama bikin (pembohong dan munafik)

Mereka seharusnya pandang dan menilai kemarahan rakyat!
Sepatutnya mereka menerima pengajaran dari dua PRK ini dan menilai kembali tindak tanduk mereka dalam mentadbir negara bukan menjarah negara......

PKR menang hasil manipulasi – Zahid
 | May 8, 2015
BN akan menangani segera isu-isu nasional yang ditimbulkan pembangkang supaya ia tidak menjadi barah dalam masyarakat.
Ahmad-Zahid-Hamidi_spr_bn_600
PETALING JAYA: Pengarah Jentera Pilihan Raya Kecil (PRK) Permatang Pauh, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, akur dengan penolakan pengundi terhadap Barisan Nasional (BN), pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Permatang Pauh.
Katanya, walaupun BN tewas, terdapat perubahan dari segi sokongan undi kepada parti itu.
“Tahniah dan syabas kepada pengundi-pengundi yang selama ini berstatus hitam kini telah mula memberi dokongan kepada Barisan Nasional.
“Ini adalah satu kemenangan moral BN di Permatang Pauh,” katanya dalam satu kenyataan sebaik keputusan diumumkan pada Khamis.
Di sebalik kemenangan PKR, Zahid mendakwa ia adalah hasil memanipulasi pembangkang terhadap isu nasional.
“Isu-isu nasional yang dimanipulasi oleh pembangkang harus ditangani segera melalui penjelasan yang berkesan agar tidak menjadi barah dalam minda masyarakat,” katanya.
Katanya, berdasarkan peningkatan sokongan, ia menunjukkan bahawa penduduk Permatang Pauh telah mula sedar, sejak 17 tahun lalu, PKR telah gagal melaksana amanah yang diberikan.
“Kita ingin lihat apakah yang termampu dilaksanakan oleh Pakatan Rakyat terhadap masyarakat Permatang Pauh dalam masa 3 tahun,” katanya.
PRK Permatang Pauh menyaksikan Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail menang dengan memperolehi 30,316 undi, menewaskan calon BN Suhaimi Sabudin dengan 21,475 undi.

9 comments:

  1. Apa yang mampu dilakukan oleh BN ialah merembat duit rakyat melalui GST dan balun duit tabung haji untuk beli tanah 1MDB. Itu kejayaan terbesar. Rakyat semakin bijak.

    ReplyDelete
  2. hatinya dah buta kot....

    ReplyDelete
  3. bila orang munafik bercakap mana boleh percaya kawan sendiri pun dia kencing.

    ReplyDelete


  4. Ya Dato Seri Z


    no1- BN kena muhasabah tindak tanduk ahli [termasuk Presiden/ ketua bahagian/ dll]

    Amalan songlap wang gomen/ creative moving fund dari Tabong
    Haji ke 1 Mdb tak bolih diterima .
    Tindakan ini akan mengkuburkan BN
    selama lamanya.

    2. membazir wang gomen dengan pampasan yang tak masuk akal akan
    buat rakyat fikir mat mat dalam gomen semua masih di dalam amalan
    kronisma tegar.

    3. Sikap tak ambil peduli hal orang melayu di Bandar dan sikap segelintir ahli umno jadi barua YTL yang melesapkan melayu dari kg
    chubadak ke pinggiran hutan akan
    membuat bn hilang penyokong melayu bn tegar,


    3. Amalan pucuk pimpinan UMNO yang beri muka mca dapat jawatan menteri penting seperti transport minister memberi kelebihan kepada geng china jadi boss di ajensi kerajaan. Tanya mat jpa berapa ketua jabatan/penyiasat di bawah kem pengangkutan di pegang dek geng china . Walhal bila kaum china support wakil rakyat china mereka jadi exco di pulau pinang
    Johor Selangor. Geng keeling over-
    represented di dalam gomen walau mereka hanyalah 4-6 peratus di Malaysia. Si tim menteri pelajaran dapat jawatan ikhsan pengundi melayu. Berapa banayak jawatan koling pegang di Selangor , penang ei bawah tiket pkr dan dap. Dan china dan koling bila tak menang pun dapat jawatan penting ikhsan Preseiden BN, Di dalam BN koling dan china hanyalah merupakan geng ' loosers'
    Tapi mereka dihadiahkan dengan jawatan menteri. Dan bila ada jawatan mereka letak HOD jabatan di bawah kementrian geng geng sebangsa dengan mereka. Tengok si
    Ah Tong Liao- di letakkan Prof Wong, beberapa china lagi sebagai ketua di dalam ajensi/ commissionnya. Jadi melayu undi
    bn jadi tongong. melayu undi pemimpin melayu untuk meletakkan koling /china jadi tuan tuan kepada melayu. Ketuanan melayu hanyalah satu retorik china/koling supaya melayu lupa daratan dan jadi tak sedar diri,


    Tengkyu Adnan -melayu. Tapi beneficiary pentadbirannya adalah
    cukong YTL-yang dapat rembat Tanah melayu ihsan barua barua melayu dari umno p pinang.

    Jho Lo dapat kekayaan melimpah ihsan pimpinan umno yang rakus dan tak bermoral. Hari hari cakap bosar dalam tv. Jangan pada satu hari BN akan tempoh detik seperti yang tempuhi dek Kongress Parti yang tak bangun bangun asdtau parti Jepang yang pernah memerintah jepun lebih 50 tahun. jadi sejarah aje. Ingatlah kerajaan Sultan Melaka telah lesap ikut asap.


    Insya Allah jika BN berterusan buat kerja songlap/ rembat Tanah/memperbodohkan melayu 1 Malaysia ia juga akan ikut asap hilang di awan. Aminkan doa ini

    Al Fateha.


    KKK

    ReplyDelete
  5. Budak Bahalol

    Lupa asal usul dulu

    Siapa lah dia tanpa Anwar Ibrahim

    Budak Bahalol saja

    Ada Juta Juta macam nya , dalam PAS pun ada

    ReplyDelete
  6. Bagi lah apa alasan pun Permatang Pauh tak boleh di pisahkan dengan Anwar yang kini di Sungai Buluh

    Ini bukan kemenangan moral pada UMNO yang memenjara Anwar kerana liwat tapi kemenangan moral pada Anwar dan PR

    PRK di adakan kerana Anwar di fitnah

    ReplyDelete
  7. Selagi mana didalam hati pemimpin dan menteri dari UMNO/BN menyimpan dendam kesumat selama itulah juga pengundi permatang pauh bahkan mungkin seluruh negara akan membenci kepimpinan menteri dari UMNO/BN dan tak mustahil jika UMNO/BN kalah dalam PRU akan kalah selama-lamanya,sepatutnya pemimpin dan menteri-menteri UMNO/BN bertamabah mendekatkan diri dengan musuh bukannya mengugut untuk tidak memberikan bantuan kepada rakyat yang memilih musuh,bagaimana kita hendak tahu yang rakyat memihak kepada kita bagi mereka yang tidak menyokong mana-mana pehak,jangan jadikan rakyat pemangsa rakus politik kita yang berkuasa,satu ketika kita juga akan menjadi pengundi macam mereka yang mungkin akan menerima nasib yang sama,fikir dan fikir sebelum membuat ugutan wahai menteri yang dipilih oleh rakyat.

    ReplyDelete
  8. Bagus juga menteri gedebe tu kena penyakit denial syndrome...muga ramai menteri yg tk brp cerdik lain kena penyakit yg sama sehingga PRU14. Mudahan mrk semua tungging tergolek kalah tk lama lg.

    ReplyDelete
  9. sapa pun boleh cakap menangani, tapi dia tak jamin keberkesanannya. Cakap sapa pun boleh. Pasal GST depa jamin harga tidak naik, boleh jamin. Tapi mcmana sekarang. diaorang apa peduli berkesan atau tidak.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa