Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, August 25, 2015

Melayu bangsat ini buktinya........

Aku malas nak copy n past korang pergi baca dulu kat sini:


Nak menangis aku baca.. sedih tak terkira bila membayangkan nasib Melayu bila UMNO dah hilang kuasa.. senang-senang saja kena halau..

Tapi.. betoi ka apa yang dia tulis tu??

Baca ni..
Isu Kampung Mutiara dekat Batu Feringghi, Pulau Pinang pun sebenarnya membabitkan tiga pihak.

Pertama, tuan tanah persendirian. Kedua, pemaju. Dan ketiga, penduduk asal di situ.
Tuan tanah persendirian itu menang kes di peringkat Mahkamah Rayuan Putrajaya, sekaligus mengakibatkan pengusiran penduduk asal dari kampung tersebut.  
Ahli Majlis bagi Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) Hariszuan Jaharudin dalam reaksi spontan memberitahu bahawa Kerajaan Negeri secara pentadbiran telahpun menyediakan khidmat guaman untuk penduduk-penduduk asal berwajib demi menghadapi tuntutan tuan tanah persendirian tersebut hingga ke peringkat akhir mahkamah.  
"Penduduk asal di situ sebahagian menerima khidmat guaman daripada pemimpin Umno, dan sebahagian lagi menerima khidmat guaman daripada Kerajaan Negeri sendiri, selepas pertemuan dengan Jagdeep Singh Deo (Exco Perancangan Bandar & Desa dan Perumahan) serta Timbalan Ketua Menteriu I (Datuk Mohd. Rashid Hasnon sebelum ini.  
"Dari segi undang-undang, Tuan Tanah Persendirian memang mempunyai hak ke atas tanah tersebut, tetapi, Kerajaan Negeri melalui PBT (MPPP) secara pentadbiran biasanya tidak akan meluluskan permohonan pelan perancangan pembangunan di atas tanah tersebut sehinggalah tuntutan penduduk asal di situ turut diambil kira," ujar Hariszuan, yang juga Ketua Pemuda DAP Bukit Bendera semasa dihubungi pagi tadi.  
Penjelasan tersebut sekaligus mendedahkan perkara sebenar di sebalik percubaan pembangkang Umno Barisan Nasional negeri menggambarkan bahawa pentadbiran Ketua Menteri YAB Tuan Lim Guan Eng kononnya mengusir komuniti Melayu daripada kampung setinggan berkenaan ~ FAQAR 

Kalau benarlah mereka nak perjuangkan nasib bangsa Melayu di Pulau Pinang ni.. aku cadangkan perjuangkanlah nasib 5,000 penduduk dari 11 buah Kampung kalau tak silap aku.. yang tak tahu bagaimana masa depan mereka berikutan terjualnya tanah pengkalan TUDM kepada pemaju untuk dibangunkan..

Perjuangkanlah nasib mereka.. kenapa didiamkan?.. Aku sokong sangat kalau isu mengenai Kampung-kampung disekitar Pengkalan TUDM itu dibawa oleh Blogger UMNO..

 Tapi malangnya bila perkara yang akan mencetuskan backfire kepada mereka.. mereka buat tak nampak saja..   - sumber

3 comments:

  1. Tanah itu dapat di beli oleh pemiliknya yang sekarang hasil kerja broker ahli UMNO di masa UMNO memerintah....tahun 2006. Yang BANGANG salahkan PAKATAN RAKYAT ngape? Sewaktu BN memerintah... tanah bumiputera di PULAU PINANG dah tinggal hanya 5% jer...HABIS dibroker dan di olah untuk diboleh milik oleh bukan BUMIPUTERA.
    Aleh aleh sekarang nak diburukkan PAKATAN RAKYAT. Rakyat yang menjadi penyokong BN boleh di goreng hangus...tapi tidak yang menjadi penyokong PR, KAMI BIJAK DAN FAHAM APA YANG TELAH DILAKUKAN OLEH BN.

    ReplyDelete
  2. Logik la tu,
    Duduk atas tanah orang,orang halau kena la keluar.
    Ikut hukum syarak pun,kita tak boleh tuntut pampasan sebab kita duduk atas tanah yg bukan hak kita.
    Bila disensasikan jadi lah haru biru mcm kes kat atas

    ReplyDelete
  3. Apa yg berlaku di p.pinang nak salahkan DAP tetapi tanah yg diduduk org melayu spt kg chu badak, pelentong dll. salah siapa? Dap,PKR yg jual tanah diduduk org melayu kpd pemaju? Tak lama lagi ekonomi negara akan merudum, ringgit jatuh, saham jatuh, barang mahal semua ini salah pembangkang? umno/bn yg memerintah tetapi salahkan pembangkang, yahudi dll. Tuduh yahudi nak jatuhkan kerajaan umno tetapi jual bon guna syarikat yahudi sbg broker. Penasihat apco tu syarikat yahudi lah, apa tak tahu atau buat tak tahu.

    Perangai pemimpin umno mengalahkan yahudi.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa