Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, October 15, 2016

Kelebihan Olamak.......

KELEBIHAN OLAMAK DALAM PARTI TOK

Terlalu ramai yg bertanya tok tentang kenyataan pemuda parti tok ni.  Dia kata, kalau kita tak bayar hutang atau tunggakan bil air, nanti kita solat nak berwuduk tak sah sbb ibarat guna air curi.  Nak mandi wajib pun tak sah.  Begitu juga kalau tak bayar bil api.  Kita berjimak bawah cahaya lampu, jimak kita tak sah.  Kena jimak semula nanti.

Tapi, kalau kita olamak yg memerintah negeri Kelate, kita tak bayar hutang dari kerajaan pusat atau hutang tertunggak, tiada apa2 hukumnya.  MB tetap sah dia punya gaji.  Exco2 pun gaji mereka tetap halal.  Kalau kita tertunggak atau terhutang nak bina rumah mangsa2 banjir di Kelate pun, tiada apa2 hukumnya.  Harakah masih berhutang RM 2 juta, tapi kita masih halal membaca harakah dan gaji kakitangan Harakah pun tetap halal ok.

Kalau kita olamak yg menjadi ketua kerajaan di Kelate, kita tak bayar gaji kakitangan YIK atau tertunggak gaji mereka, tiada juga apa hukumnya dan gaji MB dan Exco tetap halal di makan.  Yang tak boleh berhutang hanya rakyat biasa je ok.  Kalau nak bebas dari hukum berhutang, kamu semua mesti jadi olamak.

Sebab tu olamak tok si Din Tontowi tu tak kisah tertunggak bayar kos tarik saman dia ke atas Guan Eng.  Sebab dia olamak.  Gaji dan vellfire dia tetap halal.  Pay Per View dia pun tetap halal.

Itulah kelebihan olamak dlm parti tok.

FB TOK USIN UG CEROI

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa