Tuesday, October 4, 2016

Pakar silat kuntau tapi langkah tetap sumbang!

SALLEH, RAHMAN PAKAR SILAT KUNTAU

BILA saja seorang Rahman tahu berita DSP Lajim meninggalkan PKR dan bakal tubuh parti baru yang dikatakan sudah didaftarkan bakal dilancarkan, maka ia segera keluar ke halaman siap dengan silat kuntau cina mandarin.

Katanya Rahman itu tanda-tanda pembangkang bakal berkecai dan apakah benar berkecai atau bakal bersatu dan BN bakal berhadapan dengan parti2 lokal yang siap mendapat sambutan kalangan orang lokal di Sabah?

Rahman ini selalu memikirkan sesuatu yang mungkin saja tidak dijangka sebab ia ini asyik mencari alasan untuk meyakinkan rakyat yang memang sudah bosan dan muak setiap apa saja kenyataan yang ia keluarkan selalu kedengarannya lucu hingga beruk di utan pening memikirkan.

Samalah dengan menteri yang bernama Salleh dan sikap perangai mereka sama dua kali enam dua belas dan terus mengampu bodek dan memuji seorang perdana menteri yang punya banyak masalah dan cukup dimalukan oleh pemimpin2 dunia.

Mereka asyik pertahankan seorang Najib sedang rakyat di Kota Belud hidup tidak menentu dan ada yang pernah mogok kesan masalah air dan pekan kota belud meski di sana melahirkan menteri di peringkat nasional, masalah terus saja tidak dapat diselesaikan malah semakin memburuk.

melewati pekan kota belud sejak zaman merdeka saya lihat sama saja tidak ada perubahan dan apa saja yang dapat membanggakan kala kota belud dianugerahi punya seorang speaker yang handal, dua menteri penuh di persekutuan. apa saja yang mereka lakukan demi membangunkan kota belud?

terus terang saya memang bangga dengan kedua pemimpin yang dimaksudkan sebab punya watak yang hebat dan  bolehlah mereka ini dikatakan sebagai penerima anugerah terbilang untuk seorang PM yang paling handal di abad ini.

Rakyat Sabah bangga dan bersyukur kerana punya pemimpin yang otaknya geliga dan tiga tahun lagi Sabah akan maju seriringan dengan wawasan 2020 yang menjadikan sabah rakyatnya berpendapat tinggi, makmur dan mewah serta jalan raya akan hebat dan tidak ada lagi kemiskinan di Sabah malah sabahan semuanya akan  bergelar orang kaya punya ninja, mercedes dan siap selalu melancong keluar negeri.

Tahniah rahman!
tahniah salleh said!

ISMAILY BUNGSU
3 oktober, 2016
9:38pm

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa