Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, September 4, 2014

Huuh.....Hebat Palyboy Ni!

Playboy Taiwan dipenjara 79 tahun atas tuduhan rogol tetapi...



SEKILAS PANDANG: Playboy Taiwan, Justin Lee dihukum penjara 79 tahun dan tujuh bulan untuk atas pelbagai tuduhan rogol. 

Justin, 28, didapati bersalah melarikan beberapa orang wanita di rumah, merakam video seks dan merogol sembilan daripada mereka. 

Mangsa-mangsa, beberapa orang model dan penyanyi baru telah dirogol di dalam keadaan mangsa  tidak sedarkan diri selepas mabuk, kemudiannya Justin membawa mereka keluar dari kelab malam ke lokasi lain. 

Kemudian dia menyerang mangsa secara seksual, merakam perbuatan tanpa persetujuan mereka atau mereka mengetahui, menurut laporan AsiaOne diterbitkan pada 2 September dan mengaitkan laporan Shin Min Daily News. 

Mahkamah Tinggi Taiwan dijatuhkan hukuman yang paling teruk di dahan kaya - beberapa kali lebih berat daripada hukuman yang lebih awal yang diberikan oleh sebuah mahkamah daerah.
Bekas pereka fesyen yang merupakan anak bekas ahli lembaga Yuanta Financial Holding Lee Yue-chang dikenakan hukuman 30 tahun penjara kerana itu adalah hukuman maksimum bagi  sabitan kes, ujar mahkamah. 

Di samping itu, Justin perlu membayar pampasan kepada mangsa berjumlah T$27.45 (RM2.9 juta). 

Polis menemui rakaman video seks di dalam komputer dan telefon bimbitnya pada tahun 2012. Beliau enggan bekerjasama membantu siasatan mereka dan menjalani kehidupan bebas selama beberapa minggu. 

Bagaimanapun, dia menyerah diri kepada pihak berkuasa pada hari ke 23.

Justin dihukum penjara  22 tahun dan empat bulan di atas tuduhan merogol dan merakam dirinya mengadakan hubungan seks dengan 24 orang wanita. 

Dalam laporan lain sebelum ini oleh The Straits Times, Justin juga diperintahkan oleh Mahkamah Daerah Taipei membayar NT$ 14.25 kepada 12 mangsa yang didakwa beliau untuk sejumlah T$ 75 juta dalam ganti rugi. 

Memakai jaket hitam, berseluar sukan  dengan kepala botak licin baru dicukur, Justin kelihatan lega selepas hukuman itu dijatuhkan, laporan The Straits Times. 

Yang playboy satu masa boleh dihukum penjara sehingga 30 tahun pada 45 pertuduhan rogol, rogol teruk, dan pelanggaran privasi. 

Peguam Justin berkata beliau akan merayu hukuman itu. Jaksa pada mulanya dicari sejumlah 209 tahun pada permulaan perbicaraan itu Disember lepas, satu rekod bagi jenayah serangan seksual dalam sejarah Taiwan. .
Skandal seks tercetus pada bulan Ogos tahun lalu selepas sebuah penerbitan majalah Next  mendedahkan perbuatan itu dan mendakwa bahawa selebriti wanita yang terlibat seperti Maggie Wu, Terri Kwan, Bianca Bai dan Ruru Lin. 

Polis berkata, mereka mula menyiasat Justin pada Julai 2011 selepas seorang wanita melaporkan bahawa dia telah diberikan dadah, dirogol dan difilemkan oleh Justin. 

Walaupun tuduhan yang dilemparkan oleh mahkamah tidak cukup bukti, penyiasat mendedahkan rakama n video klip puluhan wanita mengadakan hubungan seks dengan Lee. 

Wajah yang paling dikenali, Maggie Wu model berusia 29 tahun yang mempunyai hubungan lama dengan Justin lima tahun lalu, hilang dari pandangan umum dan kembali bekerja empat bulan kemudian. 

Justin mengelak menjadi buruan polis merata selama tiga minggu dengan mencari perlindungan di rumah seorang rakan di daerah barat Changhua sebelum menyerah diri kepada polis. 

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa