Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, September 1, 2014

Ni Pandangan Mat Taib, Pimpinan PAS Bagaimana?

PAS perlu teruskan bersama Pakatan Rakyat
 | August 31, 2014
PAS tidak harus 'syok sendiri' kerana majoriti yang dimenangi mereka di negeri Selangor tidak begitu tinggi.
Mat Taib 1PETALING JAYA: “PAS akan kalah jika pilihan raya diadakan semula di negeri Selangor lebih-lebih lagi jika ia meninggalkan Pakatan Rakyat,” berikut satu kenyataan dari bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad Muhd Taib.
Tambah beliau, PAS tidak harus ‘syok sendiri’ kerana majoriti yang dimenangi mereka di negeri Selangor tidaklah begitu tinggi.
“Di Selangor, PAS menang dengan majoriti tidak tinggi. Dengan itu, PAS perlu terus bersama dengan Pakatan Rakyat,” katanya.
Sementara itu, beliau menyarankan agar Pakatan Rakyat (PR) mengambil peluang untuk mengambil alih negara di kala UMNO sedang ‘lemah’.
“Di mana-mana pun di dunia, di Amerika Syarikat dan di Britain jika sesebuah kerajaan itu tidak lagi boleh mentadbir, kerajaan lain akan mengambil alih,” katanya.
Katanya UMNO sekarang berada di satu sudut yang membuatkan mereka sukar untuk keluar dari sudut itu, dan PR harus mengambil peluang dari kelemahan tersebut.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa