Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, August 3, 2015

Akibat ikut kepala sendiri, Hudud jadi fitnah

Monday, August 3, 2015


HUDUD JADI FITNAH KERANA HADI AWANG

Dr Siti Mariah berkata dlm dialog HB dlm menjawab soalan hadirian berkenaan hudud.

Dia kata mengikut keputusan Lujnah Politik:

1) Kita akan serah pada BN untuk bentangkan pindaan Akta 355
2) Kandungan pindaan adalah menaikkan bilangan sebatan kepada 100 sebatan.

Dengan cara ini kelulusan mudah didapati dan orang bukan Islam tak takut

Haji Hadi langgar keptusuan Lujnah Politik.

Haji Hadi telah:

1) Membentangkan sendiri atas nama PAS pindaan Akta 355
2) Yang lebih penting, dlm pindaan Haji Hadi tu hanya menyatakan diberikan kuasa penuh kepada hakim2 Syariah untuk melaksana kesemua hukum2 syariah.

Jgn kata DAP, UMNO pun cuak nak sokong pindaan Haji Hadi tu.
Wakil2 rakyat UMNO dari Sabah sudah bersedia untuk mengundi tidak kepada pindaan Haji HAdi tu.

Kalau ikut keputusan Lujnah Politik tu, kurang2 kita boleh dapat 3 hukum hudud berjalan seluruh Malaysia dari 10 yakni hukuman untuk zina muhsan, minum arak serta qazaf.

Bila ikut cara Haji Hadi satu habuk hudud pun tak dapat.

Inilah beza Harapan Baru dgn PAS.

Harapan Baru nak laksana Islam dengan mengambil kira realiti setempat dan semasa.

PAS/ Haji HAdi nak laksana Islam ikut ego dan bongkak dia sahaja.

Akhir sekali satu habuk hudud tak dapat. Islam jugak yg rugi.

Tinggalkan lah PAS. Rugi Islam kalau PAS ni masih wujud.

TULANG BESI

7 comments:

  1. Eloklah mountdweller tukar nama blog ni kepada blog TGHA, kalau nak tahu cerita pasal fitnah terhadap TGHA blog ini memang sesuai untuk dijadikan rujukan, memang admin blog ni akan naikkan gambar TGHA atau setidaknya nama TGHA akan terpampar diblog ini.

    Jadikan blog ini umpama kilang untuk fitnah TGHA nanti senang dikumpul dosa-dosa admin, sehingga ke anak cucu, biar anak cucu tahu bahawa blog mountdweller ni adalah kilang fitnah terhadap TGHA, banggakah anak cucu mereka kelak? Na'uzubillah.

    ReplyDelete
  2. aku tak nampak apa2 masalah dgn hudud ........... tapi kalau hati dah berkarat buat apa pun tetap ditolak juga ! Depa lebih selesa jadi Barua Dap !

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum... jika benar dakwaan itu, mengapa tidak diambil pendekatan yang lebih berhikmah dgn berbincang berbanding dgn menongkah arus yang membawa kpd kerosakkan. adakah itu yg dikatakan nafsu serakah??? Kerana secara individu, TGHA dari sudut ilmu keagamaan dan istiqamahnya tidak menyanggahi syariat Islam. Jadi berimanlah dgn perintah Allah utk taat kpd pemerintah yg adil dan bertakwa. disinilah tempatnya utk kita patuh. jika pun RGHA itu silap atau salah dimana2 tetapi dlm hal iman dan takwa kpd Allah TGHA tidak menyeleweng. malah itulah yg dia pertahankan sehingga ada yg rasa tidak selesa dan tidak setuju. bukannya TGHA buat sesuatu yg mungkar disisi Allah. hanya perbezaan cara dan pendapat. tidakkah boleh utk sama2 sokong dan menjaga ukhuwah Islamiah itu yg nescaya akan mengundang pertolongan dan rahmat Allah. Iblis sebelum tercampaknya dari syurga Allah juga berilmu dan mulia... namun sifat ego dan sombong lah yg menjahanamkan mereka. cuba tanya diri sendiri.. siapa kita berbanding TGHA dari sudut ilmunya, kataatannya, istiqamahnya dan peribadinya.
    Wallahuaklam.

    ReplyDelete
  4. tidak ada sapa org islam yg menolak hudud.

    isu hj hadi yg utama bukan cr menangani hudud tp kerana
    membiarkan perlanggaran akhlak islam semasa muktamar

    seterusnya dibiarkan tuduhan bahawa GHB sekongkol dgn DAP
    yg menolak hudud.

    kalau kita kata perlu memberi peluang hadi yg mungkin ada kelemahan
    dlm menangani hudud sebalik niat yg baik berasaskan iman, maka
    apatah lagi lebih perlu kita menangani DAP yg lebih2 lah kurang
    fahamnya terhadap hudud yg diusulkan.

    ayat akhir saudara penting utk hj hadi.. lagikan iblis yg berilmu
    tercampak dr syurga kerana EGO SOMBONG. ini patut menjadi mengajaran
    pada hadi kerana ia penyakit mereka yg berada di atas.

    adapun menilai hadi hanya kerana ilmunya maka kita tidak layak
    mempersoalkan beliau, ini tidak tepat.

    hadi mungkin tinggi ilmu dalam satu2 perkara tp dia tk semestinya pakar dalam setiap perkara walaupun dalm ilmu2 islam. hadi tetap manusia yg lemah dn melakukan kesilapan.

    kalau nk guna 'siapala kita dibanding hadi', maka kesianlah ka hadi yg tidak akan ada org yg menegurnya.

    hadi mungkin hebat ilmu islamnya tapi mungkin lemah dan kurang arif dlm ilmu perundangan di malaysia, yg mana seorg peguam lebih arif.

    dak gitu?


    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulama bukan maksum,macam nabi. Kits perlu ulama utk me syurga. Human penyanyi, penyagak, yg tak may hudud, bukan fraun.?.

      Delete
  5. apa yang menjadi kebimbangan bila terjadinya 2 kelompok hasil dari ketidaksepakatan dlm politik adalah pandangan dan respon orang ramai terutama menaruh harapan kpd PR. Perbezaan pendapat memang ada dan tidak dapat dielakkan, tetapi tidak kah ada alternatif lain selain drp berpecah..tidakkah kesepakatan dan mesyuarah itu lebih afdal. tidak kah persaudaraan Islam itu sendiri lebih akrab utk berlakunya perpecahan bila ada perbezaan pendapat yg bukan syaree.

    betul TGHA bukan maksum, ada banyak kelemahan tapi masih ada ruang utk berunding utk membuang ego masing2 demi kesejahteraan ummah dan negara dan imej Islam dimata komponen lain dlm PR. Jika ada pihak yg terlau keras pasangannya adalah ada pihak yg sudi beralah utk menang dan mencapai matlamat yg asal. Ilmu Islam dan Ilmu pentadbiran bukankan patut disatukan biarpun berlainan individuy yg menguasainya...wallahuaklam.

    ReplyDelete
  6. Mmglah hudud tu bagus. Aku bkn tak sokong. Masalahnya skrg bkn masa yg sesuai. Kalau negara tgh carca cerba, tak stabil mcmana nak buat hudud tu? Kalau Malaysia dh ok takpelah. Ada byk masalah besar yg tak terselesai. Tgk mcm Brunei, rakyat tak merempat tak susah mcm kita ni. Pemimpin bagus. Mcm langit dgn bumi nak banding malaysia ni. Sendiri pikir lah.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa