Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, August 10, 2015

Siapa dan apa yang menyeksa rakyat dan adakah rakyat benci?

Anak Najib seru rakyat jangan jatuhkan bapanya
Published: 10 August 2015 9:23 AM
Anak lelaki Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak meminta serangan bertalu-talu yang dilemparkan terhadap bapanya dihentikan segera kerana ia akan menyebabkan negara sendiri terkorban.
Menganggapnya sebagai serangan peribadi, Mohd Nazifuddin Najib berkata, tuduhan itu bukan saja memberi kesan kepada bapanya, tetapi akan menyeksa rakyat dan mempengaruhi sokongan rakyat terhadap kerajaan.
"Ketiadaan kepercayaan akan membuatkan masyarakat sanggup 'mengorbankan' negara semata-mata untuk menjatuhkan perdana menteri.
"Ini kerana pelabur asing takut untuk melabur kerana beranggapan negara tidak stabil sekali gus menyebabkan nilai mata wang kita jatuh dan seterusnya akan mempengaruhi ekonomi secara keseluruhannya," katanya seperti dilaporkan Utusan Malaysia selepas merasmikan Cafe Jaringan Melayu Malaysia (JMM) di Kuala Lumpur, semalam.
Nazifuddin berkata, tuduhan itu dilihat sebagai rancangan pihak berkepentingan semata-mata untuk menjatuhkan bapanya.
"Pihak berkenaan harus sedar tekanan yang mereka berikan tidak membaiki keadaan sebaliknya memburukkan situasi negara dalam pelbagai aspek seterusnya kita sendiri yang akan terkesan.
"Saya berharap masyarakat tidak mudah terpengaruh dengan khabar angin yang tidak sahih dan memikirkan implikasinya terhadap kesejahteraan negara dalam jangka masa panjang," katanya. – 10 Ogos, 2015.


Rakyat bersuara bukan bermakna benci

 | August 9, 2015
UMNO dan kerajaan sepatutnya bersifat lebih terbuka dan bersedia untuk disiasat berlandaskan prinsip berani kerana benar
Jamawi-Jaafar_khairy_sprm_600
PETALING JAYA:Ketua Penerangan Pemuda UMNO Malaysia, Jamawi Jaafar menyatakan sokongan penuh terhadap kenyataan Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Khairy Jamaludin yang mendesak agar intimidasi serta tindakan yang diambil ke atas pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dihentikan segera.
“Saya mohon agar SPRM tidak diheret sama dalam kancah pertelingkahan politik semasa kerana jelas pegawai-pegawai yang terlibat hanya menjalankan tugas dan tanggungjawab mereka tanpa mengganggu gugat mana-mana pihak.
“Pertukaran mereka ke jabatan lain pada masa ini sangat tidak sesuai dan menambahkan lagi sangsi di hati rakyat.” Katanya ketika merasmikan Mesyuarat Perwakilan Pemuda Tapah.
Tambahnya lagi, UMNO dan kerajaan sepatutnya bersifat lebih terbuka dan bersedia untuk disiasat berlandaskan prinsip berani kerana benar. Jika kita berada di pihak yang benar, tiada apa yang perlu ditakutkan dan tidak perlu goyah dengan prosedur siasatan biasa. Sikap matang dan profesional di saat berhadapan dengan krisis persepsi yang genting ini amat perlu untuk tidak memburukkan lagi keadaan.
Menurut Jamawi, rakyat sudah penat dengan situasi politik negara yang tidak ubah seperti jalan cerita filem Hindustan versi Malaysia yang nampaknya belum ada kesudahan.
“Kita semua sayangkan UMNO. Bersuara bukan bermakna rakyat benci. Kritikan dan teguran positif amat penting untuk menegakkan semula UMNO dan apa yang paling penting, tindakan segera dan betul perlu diambil untuk memulihkan kembali reputasi serta imej UMNO yang tercalar di mata rakyat bagi memulihkan kembali keyakinan rakyat yang kian goyah menanti rebah.” tulisnya dalam kenyataan yang dihantar kepada FMT.

8 comments:

  1. INGAT Rakyat menyokong bukan kerana individu. Jika individu itu sudah jatuh kredibilitinya akibat rasuah rakyat mesti menolaknya. Negara akan terus hancur bila berpemimpinkan yg perasuah.

    ReplyDelete
  2. ANak bapak sama aja sepesen tak sedar diri. Pandai seru rakyat jgn jatuhkan bapak dia. Nape kau tak seru bapak kau suruh berenti aja jadi PM. Kau tau lagi yg rakyat memang dah bencikan bapak kau tu, jadi tak pandai2 lagi bungkus barang dan nyah dari jawatan PM tu...

    ReplyDelete
  3. Hoi anak pundekau, PM nko dah korbankan rakyat demi mengekang kuasa........apa rakyat rakyat takleh korbankan PM demi kesejatheraan?.........apa la sangat bapa nko tu dgn kabinetnya, terdapat ramai macam tu kat afrika! No value.......kat monggolia dah lama kena makan hidup! Maka tolong lah khabarkan kat bapa nko berhenti la jadi lanun pundekou baghal! Kalau nak jadi lanun balik bugis je la!

    ReplyDelete
  4. Bukan nak jatuh bapak kau lah tetapi nak jatuhkan PM Malaysial ,apa punya anak sama otaknay dengan ayahnya ,kau hidup mewah dan kau taka rasa bagaimana peritnya kami sekeluarga nak belaja hidup seharian,kau janagn mnejadikan orang makin benci kepada kelaurga kau.lebih baik kau diam adalah lebih bagus.

    ReplyDelete
  5. kau pun sama dgn bapak kau....kaki rasuah...cuba check skim ponzi kau kt Thailand mcmmana....

    ReplyDelete
  6. BAPAK KAMU PENGKHIANAT PADA RAKYAT NEGAR MALAYSIA .KAMI DOAKAN MAK BAPAK IAIRTU DATUK DAN NENEK KAMU YANG MENJADIKAN DAN MELAHIRKAN NAJIB SEMOGA DILAKHANAT OLEH ALLAH DAN JUGA KAMU SEBAGAAI ANAK SERTA ZURIAT DAN KETURUNANAN DAN TAK LUPA JUGA BINI NYE BETINA PUAKA NAJIB

    ReplyDelete
  7. Ini lah anak yg lahir dr mkn duit haram jadah.perangaipun jd haram jadah.ayah mu yg buat salah kencing berdiri dtengah kjalayak siang siang buta.rakyat pula yg ko nak salah kan.pala otak ko pun sama mcm ayah ko.dah buat salah tak nak mengaku n menyudahkan org pula.nasib la ko anak beranak akan dkutuk selama beberapa keturunan

    ReplyDelete
  8. Hidup kau senang lenang kerana bapak kau pandai songlap duit rakyat...lepas tu menipu lagi kata orang derma...cuba kau fikir...adakah ada orang gila nak derma rm2.6b pada bapak kau?...cuba tanya bapak kau sendiri...jangan nak jadi macam bapak kau...suka salahkan orang lain...

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa