Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, September 2, 2014

Keluarga Nahas Berang: Takkan Naik Gila Tak Bersebab!

Keluarga jangan terlalu emosi, media jangan mendesak, kata KPN 
Published: 2 September 2014
Ketua Polis Negara (KPN) Tan Sri Khalid Abu Bakar (gambar) menasihati petugas media agar tidak terlalu mendesak ahli keluarga dan waris penumpang Malaysia Airlines (MAS) MH17 sehingga mengakibatkan mereka beremosi.
Beliau turut menasihati keluarga waris penumpang pesawat berkenaan agar tidak terlalu beremosi sehingga bertindak di luar batasan.
"Kepada ahli keluarga, kita faham situasi kesedihan yang menyelubungi ahli keluarga tetapi janganlah bertindak secara berlebihan.
"Kepada media pula, janganlah mendesak sangat ahli keluarga untuk membuat apa-apa komen sehingga boleh menaikkan emosi ahli keluarga," kata Khalid, dalam respons insiden  jurugambar Kumpulan New Straits Times Press (NSTP) Aizuddin Saad ditumbuk keluarga penumpang pesawat itu ketika membuat liputan ketibaan jenazah penumpang pesawat berkenaan hari ini.
Aizuddin dipercayai ditumbuk ahli keluarga penumpang berkenaan di Nirvana Memorial Centre Sungai Besi, Kuala Lumpur ketika membuat liputan ketibaan mendiang Paul Goes warganegara Belanda dan isterinya, Subashni Jretnam, serta anak mereka, Kaelamayajay Goes.
Mereka adalah antara penumpang yang terlibat dalam nahas insiden pesawat milik syarikat penerbangan negara MAS yang dibawa pulang hari ini.
Sementara itu, dalam laporan polis yang dibuat di Balai Polis Sungai Besi, Aizuddin berkata, beliau mengalami kecederaan sepanjang 2cm di pangkal hidungnya akibat ditumbuk waris penumpang berkenaan.
Aizudin dalam laporan polisnya berkata, kejadian berkenaan berlaku apabila salah seorang anggota keluarga menendang kameranya ketika sedang mengambil gambar sehingga mengakibatkan kameranya mengalami kerosakan teruk.
Beliau kemudiannya beredar untuk mengelak kejadian tidak diingini berlaku sambil membawa komponen kameranya dan ketika rakan-rakannya mengambil gambar beliau, secara tiba-tiba ahli keluarga yang lain melulu dan menumbuk mukanya.
"Secara tiba-tiba salah seorang ahli keluarga yang lain datang secara melulu dan menumbuk arah muka saya dan menyebabkan batang hidung saya cedera serta terkoyak sepanjang lebih kurang 2cm.
"Saya dibawa keluar oleh pekerja Nirvana Memorial ke lobi bangunan dan membantu membersihkan darah di muka saya," katanya, berdasarkan laporan polis berkenaan.
Aizudin berkata, kejadian berkenaan disaksikan sekitar 20 wartawan dan jurugambar yang membuat liputan, termasuk kakitangan Nirvana. – 2 September, 2014.
 

2 comments:

  1. Apelah faedahnya gi ambik gambar ketibaan mayat nahas MH17 tu?... gi ambik gambar tak berfaedah dapat sebiji penumbuk yang tak beri faedah!

    ReplyDelete
  2. Aku lg heran dgn kpn.semua mender dia nk komen dpn lensa.hal actres pon nk komen.apa ketua2 lain x wat kerjer or dia ni suka nyibuk or suka glamer...entahlahhhhh??????aper kerja dia sebenarnya.kp ke ketua wartawan

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa