Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, August 10, 2015

Agak korang sape dimaksudkan ni?

Sudahlah tak bercuti, kini rosakkan parti
mk - 12:55PM - 8 Aug 2015
Seorang pemimpin Umno yang sepatut bercuti, sebaliknya dilihat mahu menguburkan parti sendiri, kata perwakilan di mesyuarat agung tahunan Umno Johor hari ini.

“Kami sedih pemimpin ini mahu menghancurkan Umno padahal bapa dan ibunya berjuang demi parti.

“Pemimpin ini patut bercuti, berundur. Kami tidak mahu melihat parti yang dibina oleh nenek moyang kami dikuburkan,” kata Ismail Mohamed, Timbalan Ketua Umno Bahagian Pagoh.

Bercakap di perhimpinan peringkat bahagian itu, Ismail memasang harapan pemimpin yang dimaksudkannya itu sedar bahawa akar umbi parti tidak mahu melihat parti mereka hancur.

Walaupun beliau tidak menyebut sebarang nama, Ismail berkata, pemimpin terbabit adalah orang yang bertanggungjawab memindahkan pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) semalam.

Kenyataan Ismail itu merujuk kepada pertukaran tugas dua pegawai kanan SPRM ke Jabatan Perdana Menteri ketika agensi terbabit menyiasat dana besar didepositkan ke dalam akaun persendirian Perdana Menteri Najib Abdul Razak.

Untuk makluman, Umno Pagoh diketuai Tan Sri Muhyiddin Yassin yang juga timbalan presiden parti itu.

Beliau dipecat daripada jawatan timbalan perdana menteri akhir bulan lalu.

Menurut Ismail, mereka tidak pernah melilhat kakitangan SPRM mengadakan solat hajat kerana berasa tertekan sebelum ini.

Justru, katanya, SPRM perlu dibarkan bebas menjalankan siasatan supaya kebenaran dapat ditemui.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa