Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, August 8, 2015

Bingai!......Baru nak sedar dan baru nak pujuk rayu.......baru nak bercampur orang?

Apa tak bingainya........setelah dihalau dan digelarkan dengan bermacam gelaran jelik........dah nak pujuk pula!
Di dalam ceramah berdegar-degar dengan kutukan dan kenapa nada berubah pula?

Kenapa tak sama-sama kongsi kuasa dan kongsi sama kejahatan mereka (BN)?
Kan iras-iras mereka sudah ada di sisi sesetengah pemimpin yang mendambakan serban?

Aku kata bingai sesudah mereka melebelkan rakan mereka sendiri
Lagi pun aku bukan jenis kepala berkain putih......

Dah merasa agak tenggelam populariti di arus perdana poltik semasa, dah bersetuju pula dengan anjuran Bersih 4 sedangakan korang dah tahu apa yang Tuang Presideng kata sebelum ini?
Dah nak telan ludah sendiri, tak ke rasa loya?

Tuan Ibrahim gesa GHB kekal bersama PAS, halang BN berkuasa
OLEH KC NAZARI
Published: 8 August 2015 2:09 PM
Timbalan Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, sebarang perpecahan tidak menguntungkan PAS atau Gerakan Harapan Baru kerana ia memberi peluang Umno dan Barisan Nasional terus berkuasa. – Gambar fail The Malaysian Insider, 8 Ogos, 2015.

Timbalan Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man terus berharap agar pemimpin parti itu yang berhasrat bergerak bersama Gerakan Harapan Baru (GHB) membatalkan hasrat mereka dan terus kekal bersama parti Islam itu.
Tuan Ibrahim berkata, sebarang perpecahan tidak menguntungkan PAS mahupun GHB apabila ia bergerak sebagai sebuah parti kelak.
Sebaliknya kata beliau, Umno dan Barisan Nasional (BN) akan terus berkuasa akibat perpecahan itu.
"Lebih kecil kita berpecah, lebih besar peluang Umno memerintah," katanya pada sidang media pada rumah terbuka Aidilfitri PAS di Gombak, petang ini.
GHB kini bergerak sebagai satu ikatan melibatkan pemimpin-pemimpin PAS yang tewas pada muktamar lalu tetapi popular dalam politik nasional dan dilihat progresif serta pro-Pakatan Rakyat.
GHB kini dalam proses mendaftarkan diri sebagai satu parti dan akan mengumumkan penubuhannya dalam bulan September.
Sementara itu, Tuan Ibrahim juga mengumumkan yang jawatankuasa pusat PAS baru sahaja menerima laporan tentang ahli-ahli parti pada mesyuarat mereka sebentar tadi.
Menurutnya, mereka perlu melakukan siasatan dahulu terhadap laporan-laporan berkenaan dan memberi peluang kepada mereka yang dinamakan dalam laporan itu bagi memberi penjelasan dan mempertahankan diri mereka.
"Jadi hukuman itu bergantung kepada kes demi kes," katanya seperti memberi isyarat yang parti itu masih memberi ruang cukup besar kepada ahli-ahlinya yang berniat menyertai GHB.
Dalam perkembangan lain, PAS kata Tuan Ibrahim secara prinsipnya bersetuju dengan tuntutan dan himpunan yang bakal dianjurkan Bersih 4 menjelang sambutan Hari Merdeka pada hujung Ogos ini.
PAS akan menghantar Naib Presiden Datuk Idris Ahmad dan Ketua Pemuda Wilayah Persekutuan Kamaruzaman Mohamad bagi bermesyuarat dengan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) bagi memperhalusi persediaan parti itu untuk menghadapi perhimpunan itu kelak. – 8 Ogos, 2015.

27 comments:

  1. Kita wala pada hadis Rasulullah SAW, muslim tidak patut dipatuk dua kali dalam lubang yang sama.... tak kiralah yang patuk kita tu muslim atau kafir.

    ReplyDelete
  2. Tahniah tuan...saya rasa admin blog ini lagi bingai sebab menjadikan Pas sebagai musuh dan bukannya UMNO / BN dan rakan2 yang sewaktu dengannya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen walaon parti enau dalam belukar. Sombongnya macam kera sumbang.

      Delete
    2. Berapa kali agaknya pas nak kena patuk umno?

      Delete
    3. Anon 6:51 Yang ko hulur kaki bagi ular yg sama patuk berkali2 nape? Ko nak hulur kaki ko 10 kali lagi pun hulur lah. Kami tak mahu tapi jangan bengang kalu kami tak hendak ikut kamu.

      Delete
  3. Jgn sampai dipatuk oleh ular yg sama dua kali

    Lg sgt2 bahaya skali..jgn sampai dipatuk belit sorban ularrrrMak fakeh ini berkali2

    Klu jumpa ular dgn ularrrrrMak fakeh tu,yg mana satu kita bg mampoosss lebih dahulu?

    Maseh ingatkah kat tasek Kenyir? Terapong2 ularrrrrMak ini ber bai'ah mngutuk jebon

    Jgn jd tolol siku lutut prcayakan spesis ini lg!

    Betul2 dekat hari undi, depa buat fitnah lg!!


    Tanam itu bangkai..kasi buang jauh2!

    Kasi bungkuss, kasi mampooss!

    Bakar kasi hanguuussss!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaon kalu duduk kat restoran mamak, dia akan kata, "mamak, teh terik satuuuu". Dulu kalu oder roti dia cakap, "mamak, roti telo najib satuuu". Sekarang mereka cakap, "mamak, roti tarak telo satuuuu".

      Ada beza kan.....

      Delete
  4. Bingai mengata.......hoi wala' un, Pas yg memusuhi PR.....apa sudah bute ke? Kota damansara, pmtg Pauh sg aceh, dah tu nak bertanding lawan DAP, malah nak letak calooon di semuah kawasan! Kah kah kah! Pas dok perasan mereka satu2 nya parti Islam yg diredhoi kot! Ptui!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas bukan ugama.
      Pas tu parti aje. Dap pun parti juga.
      Walaon tak boleh la anggap pas tu agama.
      Jangan pulak kata kalu tak undi pas kapir.

      Delete
  5. Aku setuju dengan admin, pas dah bingai la ni dituduhnya dmin. Semenjak dua menjak ni aku x kedengaran langsung suara dari pas - memang aku terasa yang pas kini dah terkeluar/tersisih dari aliran politik perdana, sepi menyepi macam parti tonto and lone ranger., pas dah mati ! itulah persepsi umum terhadap pas masakini. Dah tak ada pa dah yang sentiasa segar dikepala kami perihal pas, semuanya dah basi (kami dah x ambik pot pasal pas lagi)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti kera sumbang.
      Mcm enau dlm belukar.
      Sesuai kalu memerintah negara hutan nun

      Delete
  6. Hakikatnya Tuan Ibrahim adalah tuan tubuh yang sepatutnya menangis dan memohon maaf kepada semua penyokong dan ahli PAS.
    Beliau akan mewarisi sebuah parti yang bermasalah dan hampir punah. Barisan kepimpinan yang dipenuhi dengan manusia khayalan dan mereka yang mempunyai tujuan peribadi melalui parti. Bahkan PAS akan kehilangan kawan yang akan menjadikannya parti kera sumbang dan tidak lagi boleh dipercayai di kalangan pembangkang sebagai parto yang setia.
    Bahkan yang paling menakutkan, PAS berkemungkinan besar berkerjasama dengan musuhnya (UMNO). Kalaupun tidak sampai ke peringkat bergabung dengan UMNO dalam BN.
    Tuan Ibrahim mungkin boleh tersenyum memenangi jawatan Timbalan Presiden Parti, namun belum tentu senyumannya akan memanjang.Kalaulah suatu masa nanti, beliau akan terkenang TGNA, maka percayalah senyumannya sendiri akan menjadi racun kepadanya.
    Beliau bukan sahaja akan kehilangan begitu ramai dengan hanya dalam sekelip mata. Bahkan orang-orang yang dulunya berlegar disekeliling TGNA sedang berada dipentas yang berlawanan.
    Sungguhpun Tuan Ibrahim dikeliling kawan baru, namun kawan belum tentu permata atau kaca. Entah-entah kawan baru ini musang berbulu ayam atau ejen musuh dalam selimut.
    Kemungkinan cerita-cerita angin yang mengatakan ceramah tuan ibrahim akhir-akhir ini tidak lagi disambut hebat oleh penyokong PAS ada kebenarannya.
    Sebenarnya tuan ibrahim tidak pernah bertanya atau mengambil perhatian kepada penyokong PAS, apabila beliau bersekutu membuang ahli secara diplomatik. Segala reaksi penyokong PAS telah dianggap sebagai debu ditumit kaki yang tidak mempunyai nilai. Ini terbukti bila dengan gagah berani kawan-kawan tuan ibrahim berdabik dada bahawa parti akan bertambah perkasa dengan tiadanya para pengkhianat parti ini. Bahkan parti menjadi lemah selemahnya, kerana si jebon-jebon durjana yang menjadi prasit dalam parti.
    Akhirnya, parti dipulau penyokong sendiri, namun kawan tuan ibrahim masih boleh melurut janggut dan memutar serban.
    Mengakulah kita telah mengkhianati kesepaduan parti demi memperolehi kepimpinan parti.

    ReplyDelete
  7. Dan sungguh Allah telah menurunkan kepada kamu di dalam Al Qur'an bahwa apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah diingkari dan diperolok-olokkan, maka janganlah kamu duduk beserta mereka, sehingga mereka memasuki pembicaraan yang lain. Karena sesungguhnya (kalau kamu berbuat demikian), tentulah kamu serupa dengan mereka. Sesungguhnya Allah akan mengumpulkan semua orang-orang munafik dan orang-orang kafir di dalam Jahannam

    teruskan perjuangan Islam jangan cepat karam dengan habuan dunya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju.
      Cuma jauhilah amalan jahat seperti:
      1. Memfitnah org lain. Cthnya tokey pil kuda.
      2. Mengkafirkan org islam. Cthnya mewalikan org dgn Dap.
      3. Mengkafirkan islam lain. Cthnya kalau tak undi parti jadi kafir.
      4. Menyamakan manusia dgn haiwan. Cthnya samakan manusia dgn anjing.
      5. Memburukkan manusia lain. Contohnya membaruakan orang yg tidak sehaluan.
      6. Menghina orang lain dgn kata2 buruk dah hina yg dilarang oleh islam.
      7. Menghina kaum dari agama lain. Cthnya makan babi, dspigs, anak badak dll.

      Jika itu boleh dijauhi, In Sha Allah perjuangan itu akan diredai Allah. Jika diteruskan jugak maka nerakalah tempatnya.

      Delete
    2. Cuba baca harakah keluaran 2008, 2009, 2010, 2011, 2012 dan 2013 kemudian bandingkan dengan harakah keluaran 2015. Anda akan terkejut kerana terdapat perbezaan besar dalam semua corak penulisannya. Kadang2 anda akan termuntah.....

      Delete
  8. Mana Nik Bodoh.Dr Zuhdi.Dan seangkatan yg Mengutuk kumpulan Progressive.Senyap je .Jgn harap kami di akar umbi nak kembali of PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas berpecah kerana pemimpinnya keras kepala dan menerima nasihat yg salah drp penasihat yg lemah.

      Delete
  9. Ini dia ustaz yang dipanggil ULARMAK...nawaitu hidup dia nak tumbangkan orang sana...orang sini...dia bukan nak mendamaikan sesama islam..NERAKA lah tempatnya...walaupun sorban sebesar bakul..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas melalui pemimpinnya telah berjaya memecahkan ahli pas yg beragama islam kepada 2 pihak dan menggalakkan permusuhan. Permusuhan itu dilakukan melalui jalan fitnah, penghinaan, cacian dan mengkafirkan.

      Pemimpin pas harus memikul tanggungjawab di akhirat nanti.

      Delete
  10. Demo Bersih buat apa lagi lagi kalau Presiden dah kabo Najib memang dipilih menerusi sistem pilihanraya yang adil.

    "Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang mahu Datuk Seri Najib Razak yang diserang hebat kerana skandal membabitkan syarikat 1Malaysia Development Berhad (1MDB) terus kekal sebagai perdana menteri kerana beliau dipilih menerusi sistem yang adil."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu belanja piluhanraya sampai melebihi had, sampai cecah 2.6 bilion, adil apa bendanya tu? Ikut peraturan spr pun dah salah.

      Delete
  11. Bingai bingai bingai PAScai memang bingai.

    ReplyDelete
  12. bila ceramah pas tak dapat sambutan, dah mula nak buat u-turn. istiqamah bro!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org dah tak nak dengar ceramah pas dah. Mereka lebih rela duduk dalam khemah mangsa banjir utk jaga anak bini. Dengar ceramah pun bukan pas nak bagi rumah baru....

      Delete
  13. Tak payah lah nak di seru seru lagi. Ia nya sudah terlambat. Sepatut nya semasa guru pondok yang bernama Mokhtar Senik pelari anak murid nya mengusul kan sesuatu yang "BANGSAT" pehak Muktamar sudah boleh membakul sampah kan usul itu. Malang nya tidak di lakukan tetapi berselindung di sebalik MSU lah, JKR lah, PWD lah Majlis Daerah lah dan macam macam lagi "LEMBAGA" dengan menyatakan bahawa usul yang sudah di terima sebulat suara semasa Muktamar masih belum muktamat. Apa yang lu cakap nya wahai TITM!!!

    ReplyDelete
  14. Sekor kata tak boleh join
    Sekor kata nak join
    Pening walaon dibuatnya

    ReplyDelete
  15. Ada org2 besar pas sekarang pentingkan welfire ngan bmw 7 series. Mati besok naik keranda jugak kan.....

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa