Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, August 15, 2015

Inilah wajah PAS sekarang: Ada pemimpin halau, ada pemimpin pujuk dan ada pemimpin nak hukum!

Dari isi perut yang sama
Berak dari bontot lain-lain dan tabur merata-rata!
Macam ni ke cara nak dapat kepercayaan orang?

Mamat ni bercakap tentang amanah.......macam dia tu baguus saja?

Sila keluar PAS kalau tak yakin – Nik Abduh
PUBLISHED: Aug 15, 2015 08:39am

Anggota Parlimen Pasir Mas itu berkata tindakan keluar parti juga merupakan jalan terbaik bagi menyelesaikan kemelut yang sedang melanda PAS ketika ini. - Foto TRP/Mokhsin Zamani

KOTA BHARU 15 Ogos: Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz hari ini dengan lantang mengkritik beberapa pemimpin parti yang sudah tawar hati dan tidak yakin dengan pucuk pimpinan untuk meninggalkan parti berkenaan.

Anggota Parlimen Pasir Mas itu berkata tindakan keluar parti juga merupakan jalan terbaik bagi menyelesaikan kemelut yang sedang melanda PAS ketika ini.

Malah, katanya pemimpin terbabit tidak akan memperoleh ganjaran pahala sekiranya masih berada di dalam parti tetapi gagal melaksanakan amanah dengan baik.

“Ramai bertanya saya, bagaimana isu dalaman PAS akan cepat berakhir. Saya jawab apabila ‘penyakit’ itu (pemimpin PAS) keluar dengan sendiri tanpa perlu dibedah buang’,” katanya dalam laman Facebooknya.

Beliau berkata pemimpin yang tidak berpuas hati dengan parti dan cuba merosakkan parti dari dalam adalah satu tindakan yang tidak beramanah dan tidak bertanggungjawab.

“Tiada juga pahala lagi buat anda jika kekal dalam PAS dengan terus memegang jawatan dalam parti yang diamanahkan oleh setiap anggota (parti) tetapi tidak mampu melaksanakan program dan arahan parti.

“Dan jika laksanapun, anda laksanakan untuk tujuan sebaliknya, mempromosikan gerakan lain dan menghodohkan (memburukkan) wajah PAS. Bagaimana nak dapat pahala, pahala mudah saja, laksanakan amanah. Dosa pun mudah, khianati amanah,” katanya.

PAS kini berada dalam kemelut apabila sekumpulan bekas pemimpin itu yang tidak dipilih ketika Muktamar Tahunan PAS ke-61 baru-baru ini bertindak menubuhkan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Gerakan Harapan Baharu bagi menggantikan PAS dalam pakatan pembangkang baharu yang akan dibentuk.

Nik Mohamad Abduh yang juga anak kepada bekas Mursyidul Am PAS Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat turut menasihatkan anggota parti itu agar patuh kepada Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

“Jika kita sudah hilang kepercayaan, tak boleh lagi dengar dan tak boleh lagi patuh, maka kita kena letak jawatan,” katanya. - sumber

9 comments:

  1. Abe

    Ni satu lagi mangkok berayun yang xleh pakai. Angkuh dan sombong mentang2 la dia dari kumpulan yang menang dalam pemilihan dengan cara kotor nak tunjuk agah dia. Xsedar diri yang puak dia menang pun dengan cara kotor, dengan cara menjual ugama.

    Sedih dan amat marah dengan kelakuan mamat ni....betapa angkuh dan sombongnya tidak sedar diri bercakap berlapikkan syariat. Syariat kepala bapak nko....masa pemilihan nko bukan saja tolak syariat malah nko letak syariat ditapak kali. Nko pakai syariat machiavelli nak menang....

    ReplyDelete
  2. Rakyat sedang sakit kepala pasal kenaikan harga barang , cukai GST dan kejatuhan nilai rengget

    Budak BODOH ini sibuk pasal PAS itu , PAS ini

    Kekuatan PAS pun tiada nilai ekonomi bantu Rakyat , ini pulak ke hancuran Parti Politik Bahalol PAS mana ada Rakyat kesah pon

    Orang Bangla Myanmar Indon Vietnam tak ada parti politik tapi sumbang kekuatan ekonomi tinggi dengan tenaga mereka

    Ini pulak PAS yang malas bahalol dan Ber HARAP saja apa lah boleh bantu pon

    Kepala Otak !!!!!!!

    Budak BODOH MP ini patut pentingkan sumbangan ekonomi ahli ahli PAS

    Bodoh Betul !!!!!!!!!

    Anak siapa BODOH sangat nih??????

    ReplyDelete
  3. pas hanya untuk ulamak yang cakap kotor2 saja.

    ReplyDelete
  4. Menang dgn undi chai..Ada hati nakbelagak..Iman tak dapat diwarisi,dari seorang ayah yang bertaqwa...melingkup la ko PRU-14.

    ReplyDelete
  5. Dahulu apabila nak bersama aktiviti UMNO dan menjauhkan diri dari PAS, terlihat sahaja wajah TG Nik Abd Aziz maka terasa kasih dan simpati yang amat mendalam terhadap beliau. Dengan wajah yang begitu kasihan, warak, merendah diri dan cukup tawaduk kepada sang pencipta menjadikan TG Nik Abd Aziz begitu disayangi dan terlalu dirasai atas kehilangan dan kepergian beliau menemui Illahi.

    Kini zaman sudah berubah, beliau pergi meninggalkan kita semua di dalam keadaan yang serba dhaif. Dalam keadaan begitu pun keturunan beliau masih dinanti-nanti untuk menggantikan kepimpinan beliau terutama Nik Omar. Sayang sekali baka beliau seperti Nik Abduh seperti buluh ditarik songsang, melihat muka beliau dikelilingi oleh PERKASA di perkarangan parlimen tempoh hari ibarat melihat anjing-anjing mengelilingi anak anjing yang sedang memakai kot, dengan muka bangga dan tersenggih tanda bangga diri. Ampunkan aku waris TG Nik Aziz sekiranya mengelarkan Nik Abduh sebagai "Anak Anjing" atas kapasiti dan sikap beliau yang suka menimbulkan kebencian dan fitnah dari umat Islam sendiri. Sebenarnya Anak Anjing ini memang layak menyokong Bapak Anjing (Presideng Alamak Donia). Aku tak kisah dengan perbuatan tersebut, kiranya dosa aku mungkin lebih kecil dari Bapak Anjing kerana aku tak pernah mengkafirkan berjuta-juta ahli UMNO seperti yang Bapa Anjing pernah amanat dan fatwakan. Haraf maaf - untuk Nik Omar.

    ReplyDelete
  6. Susah sangat ke nak buang ahli yang dah tak walak turr? Susah sangat ker?

    Nak buang ahli yg dah tak walak pun berbelit2 macam nak tolong mangsa banjir yg duduk dalam khemah.......

    ReplyDelete
  7. Cakap banyak tak guna la. Surat husam hari tu bila nak jawab? Sapa dapat keuntungan tebang hutan tu?

    ReplyDelete
  8. Apa yang dok sebok nak suruh ahli sendiri berambus lebih elok jika diri sendiri yang berambus dari PR yang sudah mampus ,tak sedar dari mimpi lagi kah atau sayang nak tinggalkan jawatan yang disandang terutama menatu presiden yang tebal muka itu yang berjawatan dengan kerajaan selangor yang juga disertai oleh DAP yang telah terputus talinya dengan PAS sendiri,usahlah berbelit-belit dengan pelbagai ulasan dan alasan.

    ReplyDelete
  9. Alangkah sedihnya melihat adegan2 yg sdg berlaku saf pimpinan Pas hari ini. Memang betul iman tak dapat diwarisi.Nik Abduh jikalau namanya dihujung tiada nama Tuan Guru Nik Abdul Aziz.nescaya tidak smp ke puncak hari ini.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa