Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, September 8, 2014

Kemelut Politik Selangor: Adakah Senario Ini Akan Berlaku?

Senario Yang Bakal Berlaku di Selangor (CUKUP SEDIH....)

Inilah yang akan berlaku di Selangor:

1) Wakil PAS akan diangkat jadi MB. Dgn kuasa yang diberikan Majlis Syura keputusan AJK PAS Pusat semalam Iskandar akan terus angkat sumpah hanya dgn arahan Presiden.

2) PKR dan DAP akan protes dan menolak secara terbuka.

3) PAS akan berpecah dari Pakatan Rakyat kerana menuduh PKR dan DAP tidak hormat PAS dan tidak hormat Sultan.

4) Oleh kerana tidak mendapat kepercayaan DUN, MB PAS yang baru itu akan memohon kepada Sultan untuk membubar DUN

5) Berlaku PRN dalam keadaan PAS diluar Pakatan Rakyat.

6) Presiden akan tt watikah dan meletak calon di semua kawasan PKR seperti di Kota Damansara

7) UMNO pula akan mengizinkan PAS menang di semua kerusi yang ditandingi.

8) Penghabisan sekali berlakulah kerajaan campuran UMNO-PAS.

9) Selepas beberapa tahun UMNO akan tendang PAS dari kerajaan dan waktu tu takda sapa pun percaya kat PAS. Jadilah PAS kera sumbang. Cuma keliling kelalang Presiden akan kaya raya dgn projek dan kontrak.

10) Busuk2 PKR dan DAP pun masa tu mereka tetap ada kredibiliti.

Hanya seorang sahaja yang boleh menghalang perkara ini dari berlaku yakni Tok Guru Nik Aziz. Namun, ia tidak mungkin berlaku kerana Tok Guru sudah dikepung oleh Nik Abduh serta gengnya.

Waktu tu kalau nak buang Presiden PAS pun dia dah tak heran. Sbb dia dah dapat apa yang dia hendak yakni perpecahan PR dan UMNO kembali berkuasa.

Jatuhnya kerajaan Pakatan Rakyat Selangor adalah kerana pengkhianatan dan tikam belakang yang datang dari mereka yang mengaku memperjuangkan Islam.

Islam hanya dimulut bukan di hati

14 comments:

  1. Busuk sungguh Hati Hanifa Maidin.. Sebusuk dan sehitam kulit Mamak sial dia..

    Kenapa Guna Tulang Besi..

    Kenapa senyap ajer, tak join Pasma beri ceramah?

    Satu idea boddo dari tulang besi yg memang boddo lotto.. mappus cepat2

    ReplyDelete
  2. abis wangi sgt la hati korang yg fitnah sana sini baik org luar parti maupun dlm parti sendiri. Bodoh. Korang maksum?. Tuang Presideng korang tu bebas dosa walaupun ckp berbelit-belit. Imej Islam?. Korang betul2 merosakkan Islam. Betul2 penjual agama. Depan ckp lain blakang buat lain. PAS dah jadi parti kuku besi, Presiden berkuasa atas segalanya.

    ReplyDelete
  3. Hati panas nampaknya penyokong "buta kayu" PAS di atas ini....Perkataan atau fakta yang keluar dari mulut beliau adalah boddo, boddo, boddo... dan mampus cepat2 (sebenarnya ayat hikmat itu didoakan untuk Tuang Presideng beliau).

    ReplyDelete
  4. P Ramle kata "Kita tengok siapa yang kena" hihihihi

    ReplyDelete
  5. Dengan Nama Allah SWT
    Iktibar untuk kita renungi. Ketua Malaikat Jibril a.s. mempertikaikan kejadian manusia yang sering buat huru hara di permukaan bumi sehinggakan Allah SWT menurut permintaan Malaikat Jibril untuk melantik dua malaikat yang paling best among the best untuk hidup di permukaan bumi. Sirah tersebut menyatakan di sebabkan seorang perempuan lah terpalit kemaluan kebagusan dan taat setia malaikat terhadap Allah SWT. Samalah senario di Negeri Selangor dek kerana seorang perempuan ( Dato Seri Wan Azizah) habis terpalit kemaluan PAS dan DAP dimata rakyat Negeri Selangor. Begitu juga kisah isteri Nabi Muhammad SAW yg bernama Aisiah ( bila dilantik jadi ketua)sampai sanggup berperang dengan menantu Nabi Muhammad SAW iaitu Saidina Ali . Kenapa Allah SWT tidak lantik atau angkat perempuan menjadi NABI atau RASUL ??? Kan elok nenek kipas didik cucu nya di rumah berbanding bercampur bebas dengan lelaki bukan mahram bila di lantik menjadi MB Selangor ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan Haji

      Kita semua tahu tuan haji benci PKR, benci Anwar dgn anak cucu dia sekali tapi biarlah bertempat dan sesuai dgn taitel di depan nama. Soal tuan Haji sokong UM NO ke PAS grup Haji Hadi ke bukan masaalah. Tetapi akhlak itu kena bersesuaian. Tuan Haji bukan lagi baya budak2 yang baru kenal politik untuk merendahkan maruah sama seperti mereka. Tuan Hajilah sepatutnya memberi contoh yang boleh menjadi ikutan mereka. Soal Tuan Haji sokong pihak mana tidak menjadi masaalah. Kita bukan berebut harta karun pun disini.Kita berbalas hujah dan idea je. Takkan akhlak kita yang veteran ni pun nak baling ke laut.

      Delete
  6. Kenapa start cerita kat tengah-tengah. Kenapa tak mula dari awal lagi. Siapa yang mula timbulkan masalah. Buat keputusan senyap tanpa berunding. Lepastu bila sangkut baru letakkan pada bahu orang lain?

    ReplyDelete
  7. Kau tu macam pandai sangat.mengata Hanifa maidin dan menghina kulitnya.EH elok ke diri kau tu.tengok cermin.Pakai serban.pakai jubah.sembur minyak wangi tetapi mulut kau busuk dab hati kau busuk lebih busuk dari bangkai babi.fikirlah wahai pengikut Pas.Jangan terlalu taksub pada peminpin yang tak pandai berkawan dengan orang lain.Duduk diam je kat Terengganu tu.itulah standard mu

    ReplyDelete
  8. Saya rasa bagitu juga saperti artikel di atas. Memang boleh berlaku. PAS dah pernah kena main dengan UMNO macam itu juga dulu. Cuma komen anonymous yang pertama bunyi macam lebai tak sekolah saja.

    ReplyDelete
  9. Untuk Tn Hj Jamaluddin....

    Sebenarnya seisi rumah di negara ini pun 80% wanita yang jadi pemimpinnya... Dalam PAS pun tak kurang juga sifat kepimpinan cemerlang seperti Dr Lolo Razali (Allahyarhamah)dan Siti Zailah. Adakah mereka ini diambil berjuang bersama PAS hanya untuk mendapat undi sahaja? Situasi politik dan kepimpinan di zaman sekarang yang berkiblatkan Suruhanjaya Reid (demokrasi berparlimen) digunapakai dari British dan sistemnya jauh berbeza dari zaman Rasulullah SAW. Satu soalan saya mahu tanyakan? Susah sangatkah menjadi PM atau MB? Adakah beliau berkerja seorang diri? Buat apa melantik beribu kakitangan di SUK kalau bukan untuk membantu MB? Adakah Tun Mahathir selama 22 tahun sebagai PM melaksanakan segala tugas seorang diri? Sedangkan Tuan Guru Hadi Awang yang tidak cerdik ekonomi pun mampu memerintah Trengganu buat 1 penggal, adakah beliau berkerja seorang diri? PM dan MB adalah lantikkan politik (suara ramai), tetapi yang buat kerja adalah ribuan kakitangan kerajaan yang digajikan di bawah beliau. Kadangkala wanita terbukti lebih baik menjadi pemimpin dari lelaki yang korupsi dan mudah tergoda dengan kilauan kuasa dan wang ringgit (lihatlah dunia hari ini dan berfikirlah mengikut kesesuaian zaman).

    ReplyDelete
  10. Sdr. 1Crony

    Arwah Tun Ghafar pernah komen "Bukanya susah kerja TPM, kita hanya tandatangan sahaja. Semua orang lain yang buat!"

    Komen tu timbul sebab ramai yang mengatakan beliau tidak ada kemampuan sebab beliau tidak berpelajaran tinggi

    ReplyDelete
  11. Kenapa pandangan dan pendapat orang seperti Hj Jamaluddin ini begitu konservertif? Aku rasa dia ini lahir ke dunia bukan melalui saluran biasa kot? Asyik nak kondem wanita sahaja. Rasanya kehidupan dia ni semasa kecil ada masalah dengan ibu tiri atau sindrom KKS (kurang kasih sayang). Asal title Hj aje mesti bermasalah....Kenapa ha?

    ReplyDelete
  12. mamak tongkang mcm itu lah resam , dah naik dia lupa. mcm melaka jatoh kerana mamak tongkang lah

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa