Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, August 9, 2015

Kali ini mereka merasa bertuah?

'Jemputan sendiri' bawa Najib ke Pasir Gudang
mk - 1:27PM - 9 Aug 2015

Umno Pasir Gudang hari ini mendedahkan, mesyuarat tahunan perwakilan bahagian itu kali ini 'bertuah' kerana dirasmikan oleh presiden mereka sendiri, Datuk Seri Najib Razak.

Lebih menarik, kedatangan Najib itu adalah atas 'undangan' beliau sendiri dan bukan kehendak bahagian berkenaan.

Mengumumkan perkara itu sebelum ketibaan Najib, ketua bahagian berkenaan Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin menjelaskan, dua bulan lalu Presiden Umno berkenaan - melalui sekretariat parti - memaklumkan akan hadir untuk merasmikan mesyuarat agung tahunan mereka.

Sejak beberapa minggu lalu Najib menghadiri mesyuarat perwakilan Umno bahagian sambil mempertahankn dirinya daripada dakwaan menyalahgunakan dana 1MDB.

Malah dalam ucapannya semalam, Najib sendiri 'membersihkan' dirinya dengan mendakwa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) membebaskan beliau daripada sebarang amalan rasuah.

Dalam ucapannya, Khaled memberitahu perwakilan supaya bertenang serta menjaga adab ketika menyambut kedatangan presiden mereka.

Tanya apa saja

"Kita akan jadi tuan rumah yang bagus, yang baik dan yang berdisiplin," katanya.

Sebelum ini perwakilan diberitahu bahawa mereka boleh bertanya apa saja kepada Najib.

Khaled juga berkata, Umno tidak boleh terus berdiam diri dan ahlinya mesti memberikan ketaatan kepada parti, bukan individu.

Selepas ucapan itu berakhir, Khaled kemudian sekali lagi naik ke pentas menyampaikan amanatnya - selepas perasmian oleh Najib - atas kapasiti sebagai ketua bahagian Umno.

Dalam ucapan kedua, Khaled berkata ahli pasti mesti mempercayai Najib mengemudi Umno dan pada masa sama menghormati Tan Sri Muhyiddin Yassin, timbalan presiden parti itu yang digugurkan daripada jawatannya pada 28 Julai lalu.

Muhyiddin pernah berkhidmat sebagai Menteri Besar Johor untuk tempoh Ogos 1986 hingga Mei 1995.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa