Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, August 12, 2015

Subhaanallah........cantik sugguh!

Inilah Pokok Bunga Yang Paling Indah Di Dunia
Taman Ashikaga Flower Park di Tochigi, Jepun ada sebatang pokok wisteria sangat cantik (gambar atas) yang sering dirujuk sebagai yang paling indah di seluruh dunia. Yang terbesar dan tertua di Jepun, pokok itu menjadi tarikan utama pelawat yang berduyun-duyun datang ke taman bunga untuk melihat ia berkembang penuh. Wujud sejak kira-kira tahun 1870, pokok itu berusia 143 tahun dan disokong oleh rasuk, yang membentuk payung bunga yang menakjubkan. 

Masa terbaik untuk melawat taman untuk melihat semua pokok wisteria indah taman itu? Pertengahan -April hingga pertengahan May. Taman Ashikaga Flower Park dianggap sebagai salah satu tempat terbaik untuk melihat bunga Fuji di Jepun, taman ini boleh menjadi sangat sesak walaupun pada hari-hari bekerja semasa musim puncak.


 

 

 

 

1 comment:

  1. Cantik.ini cara nak menyejukkan hati dr marahkan najib ke.duit jd aset sekarang jd derma pulak.sampai bila rakyat nak kena kencing ni

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa