Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, August 7, 2015

Tangan ghaib ganggu SPRM perlu didedahkan

PERKASA: Siapa tangan ghaib ganggu SPRM?
mk - 9:36AM - 7 Aug 2015

Pertubuhan pendesak Melayu, PERKASA tampil mempersoalkan sekiranya terdapat pihak tertentu mengganggu siasatan ke atas SRC International dan sumbangan derma RM2.6 bilion ke akaun perdana menteri.

Setiausaha biro pemantauan dan integriti PERKASA, Azrul Akmal Saharudin berkata individu yang bertindak seperti itu perlu didedahkan dan dikenakan tindakan.

Katanya pihak berkenaan dianggap sebagai musuh negara jika benar-benar terlibat dengan perbuatan itu.

“Jika benar ada tangan ghaib yang menjadi dalang kepada insiden serbuan rumah serta penahanan pegawai penyiasat SPRM ini, maka wajarlah dalang ini didedahkan kepada umum dengan secepat mungkin.

“Mereka ini layak digelar sebagai musuh negara sekalipun mereka memegang jawatan tertinggi dalam kerajaan.

“Musuh negara ini harus dibanteras dengan kuasa rakyat dan diajar dengan undang-undang, kerana mereka ini cuba untuk menenggelamkan kebenaran dengan mengugut serta menakut-nakutkan pegawai penyiasat agar takut untuk meneruskan siasatan,” katanya dalam kenyataan.

Menurut PERKASA, pertubuhan itu juga akan mengunjungi ibu pejabat SPRM minggu depan untuk menyerahkan memorandum sokongan ke atas badan pencegah rasuah itu.

Sokongan tersebut timbul selepas pengarah bahagian operasi khas SPRM, Datuk Bahri Mohamad Zin bersumpah dengan nama Allah akan mencari dalang yang mengarahkan penangkapan anggota suruhanjaya itu.

Susulan siasatan SPRM ke atas wang dalam akaun perdana menteri, beberapa orang pegawainya disiasat mengikut Seksyen 124 Kanun Keseksaan berhubung “kegiatan memudaratkan demokrasi berparlimen”.

1 comment:

  1. Semua WAYANG saja

    Perkasa ini pon satu wayang kulit cari makan.

    Semua nya Melayu buat kerja tak habis.

    2,6 Bilion sudah habis tapi RAKYAT tanggung GST bayar 42 Bilion

    Pandai apa tuh??????

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa