Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, April 10, 2015

Jadi Pinocchio pulaak!

Jenaka Pinocchio sambut jawapan Najib
mk - 2:18PM - 10 Apr 2015

Sejurus selepas rakaman wawancara Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak disiar TV3 malam tadi, sebuah jenaka beredar di alam maya berkaitan Snow White, Superman dan Pinocchio yang memasuki tiga pertandingan berasingan.Snow White menang dalam pertandingan gadis paling cantik manakala Superman mendapat anugerah lelaki paling gagah.

Bagaimanapun, berbeza dengan Pinocchio, walaupun yakin dengan kemenangan pada awalnya, dia ternyata pulang kecewa daripada pertandingan “Penipu Besar”?

“Siapa Najib ini?” soalnya sambil mengeluh akan kekalahannya.

Pinocchio, kisah kanak-kanak terkenal, mengisahkan bagaimana hidung lelaki yang berasal daripada boneka kayu itu menjadi panjang setiap kali bercakap bohong.

Ejekan itu tidak mengejutkan selepas Najib berdepan pelbagai dakwaan.

Ia diburukkan lagi dengan serangan konsisten perdana menteri keempat Tun Dr Mahathir Mohamad.

Mesej tersirat

Ia kemudian memaksa Najib tampil dengan rancangan khas di kaca televisyen malam tadi.

Walaupun menyatakan rasa hormatnya kepada tokoh yang dianggap banyak pihak sebagai negarawan itu, ramai penganalisis politik melihat harapan untuk pendamaian mereka tidak lagi cerah.
Antara lain, kenyataan Najib itu dilihat bermaksud bahawa Mahathir cuba campur tangan dalam pentadbiran kerajaan, seperti yang berlaku kepada Tun Abdullah Ahmad Badawi (kanan) sebelum ini.

Najib membangkitkan isu “jambatan bengkok” dengan berkata Mahathir pernah meminta beliau melaksanakan projek itu untuk menggantikan Tambak Johor ke Singapura.

Najib juga menceritakan bagaimana Mahathir tidak bersetuju dengan penyaluran bayaran tunai Bantuan Rakyat 1Malaysia kepada golongan berpendapatan rendah.

“Misalnya dia tak setuju BR1M, dia minta saya buat jambatan bengkok ganti Tambak Johor.

"Saya dah bagi pandangan atas perkara ini,” katanya.

Dengan kata lain, secara tersirat Najib menyampaikan pesanan kepada Mahathir: Sebagai ahli politik bersara yang menuju umur 90 tahun, beliau tidak patut masuk campur dalam urusan kerajaan.

2 comments:

  1. Lahanat bila sudah ter sepit akan buat apa saja tuk selamat diri nya ; gadai bangsa negara sudah tiada masalah

    Lahanat itu kan bacul

    Bila sudah entot tak nak bayar , itu bukan se orang lelaki tetapi bacul tahap khinzir

    Dah entot depan belakang threesome sama Razak Baginda boleh kata tak kenal pulak ?

    Kalau KONTOL boleh ber cakap , pasti KONTOL muntah ber darah.

    Apa punya manusia lahir macam ini

    BON BON ke aper ????

    Mahathir memang bijak tu sebab dia jadi MahaFiraoun !!!!!

    ReplyDelete
  2. Lain yang ditanya oleh Tun lain pula yang dijawab oleh Si Dayus ini. Tun mengungkit siapa yang arah Sirul Azhar membunuh Altantunya? Dijawab oleh Si Dayus dengan mengatakan bahawa beliau tidak kenal Altantunya sebagai bukti beliau bersumpah dengan kalimah Allah SWT. Umum dan pihak berkuasa Singapura sudah mengetahui bahawa ada gambar CCTV Altantunya bersama Si Dayus dan Razak baginda semasa pameran berlian di negara itu dan dengan bukti tersebutlah Singapura mengugut Si Dayus supaya dengan rela hati menyerahkan Tanah Keretapi Tanah melayu di Tanjung Pagar kepada kerajaan Singapura. Nampak buktinya?
    Jabatan bengkok perlu diteruskan supaya ekonomi Johor dan pelabuhannya terus rancak berkembang dan mengakibatkan pelabuhan utama Singapura kurang popular. Sebab itulah Singapura bermati-matian mempertahankan supaya Tambak Johor kekal bagi memonopoli ekonomi import dan eksport rantau Asia Tenggara. Mustahil Si Dayus mahu meneruskannya sedangkan segala bukti Altantunya berada di Singapura? Mengenai 1MDB semua fakta yang dikeluarkan Si Dayus amat jauh dari kebenaran dan dilihat cuba menipu rakyat bersiaran secara langsung. Mungkin bagi beliau makcik Felda masih boleh ditipu walaupun saham FGV jatuh merudum dan mencipta rekod pelaburan majoriti rakyat yang terburuk di negara ini. Si Dayus......Kamu tak perlu menipu secara terus kerana penipuan kamu sudah tidak dapat ditutup dengan selimut Roswah lagi. Rakyat juga bersimpati dengan kamu kerana sepanjang masa diugut oleh Bini sendiri dengan kes Altantunya. Pergilah berubat kerana 'Nasi Kangkang' masih ada penawar dan kaedah perubatannya sekiranya kamu berusaha untuk terus jadi manusia yang tidak menzalimi rakyat, maka rrrakyat sedia membantu kamu.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa