Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, April 17, 2015

Kesian Mukhriz (3)

Kesian Mukhriz........
Sang Ayah menghimpit Najib.....dia pula dihimpit UMNO

Pada aku Mukhriz tak perlu undur
Yang nakkan dia undur hanya satu kawasan DUN sahaja
Lainlah sekiranya separuh dari DUN milik UMNO di Kedah mahukan dia berundur atau pun Najib yang mengarahkannya meletak jawatan atau melucutkan keahlian UMNO

69 Ketua UMNO DUN Bukit Lada setuju Mukhriz lepas jawatan jika tidak sokong Najib
Astro Awani |Kemas kini: April 16, 2015
(Diterbitkan pada: April 16, 2015 21:36 MYT)

69 Ketua UMNO DUN Bukit Lada setuju Mukhriz lepas jawatan jika tidak sokong Najib
69 Ketua UMNO DUN Bukit Lada setuju Mukhriz lepas jawatan jika tidak sokong Najib. - Foto Astro AWANI
POKOK SENA: Seramai 69 daripada 86 Ketua UMNO Cawangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Lada menyokong penuh kenyataan ADUNnya, Datuk Ahmad Lebai Sudin yang mahu Menteri Besar Kedah Datuk Seri Mukhriz Mahathir melepaskan jawatannya sekiranya tidak menyokong kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Sokongan itu disuarakan Ketua UMNO Cawangan Kampung Hujung Bendang Datuk Mohd Ismail Othman, yang mewakili ketua-ketua UMNO cawangan lain yang menyatakan sokongan teguh kepada ADUN Bukit Lada itu dan Najib selaku Presiden UMNO.

Pada masa yang sama, mereka menasihatkan Ahmad agar tidak menarik balik kenyataan yang disiarkan menerusi akhbar dan media elektronik sebelum ini serta tidak membuat permohonan maaf seperti yang dituntut oleh UMNO cawangan Bukit Lada.

Malah kenyataan yang mengatakan Ahmad perlu meletakkan jawatan juga tidak sepatutnya di suarakan kerana Ahmad telah diberi mandat oleh rakyat Bukit Lada untuk mewakili mereka.

“Kami juga menyokong penuh ADUN Bukit Lada yang disiarkan di dalam akhbar dan media sosial baru-baru ini di atas dasar prinsip organisasi suatu parti bukan atas dasar sokongan yang melulu,” ujar Mohd Ismail dalam sidang medianya di Pokok Sena.

Sehubungan itu, bagi mengelak sebarang spekulasi, Mukhriz diminta menyatakan sokongan beliau terhadap Najib demi perpaduan UMNO.

5 comments:

  1. MUKHRIZ LETAK JAWATAN LAGI BAGUS BAGI KJAT ORANG LAIN YANG BANYAK BERJASA DI KEDAH.

    MUKHRIZ TIADA JASA...DARI AHLI PARLIMEN, TERUS JADI ADUN.. DAPAT JADI MB???

    ORANG KEDAH TAK ADA KER YANG LAGI PANDAI HEBAT DRP MUKHRIZ...ADA.. RAMAI LAGI

    TAPI MEREKA BUKAN ANAK MAHATHIR..

    JADI MUKHRIZ DAPAT JADI MB HANYA KERANA DIA ANAK MAHATHIR LAH..

    MALU..MALU..

    MUKHRIZ TIADA PENGALAMAN, TIADA JASA, TIADA INTEGRITI UTK JADI MB..

    KEDAH BERMASALH.. BANYAK MASALAH...

    MAHAZALIM MAHATHIR SIAL PUKIMAK..

    BILA NAK MATI???

    ReplyDelete
  2. Ambui anon 12:58am, hot sungguh hang no... Cek setuju betui dgn apa yg hang kata kecuali dua ayat yg akhiaq sekali tu, kasaq sangat bunyinya...Bukan apa, kesian kat admin nak pameaq tulisan hang tu.

    ReplyDelete
  3. Kenapa nak kesian

    Kami dah berulang kali kata 'bala' akan menimpa anak cucu mahathir dan keturunannya ... Termasuk najib dan muhyidin sekali...

    'sumpah mahsuri kini sumpah anwar'

    ReplyDelete
  4. Mukhriz budak bijak , bebudak lain bahalol papa kedana sebab malas

    Budak bahalol nak hidup senang ambik tempat mulhriz bila chabut

    Otak Melayu standard lah

    Tengok muka Mukhriz banding budak kampong nampak mana bijak mana bodoh

    Tak kan nak bagi budak bodoh pimpin Kedah ? Bodoh lah rakyat kedah macam tu.


    Najib kena busng tunggu masa saja , Mukhriz duduk diam saja lsgi pon sudah bilionaire. Apa ada susah !!!!

    ReplyDelete
  5. Mat Lebai Sudin adalah classmate saya di Form 6 dulu....Dia memang bengang dengan Mukhriz yang baru di dalam politik Kedah tetiba dilantik jadi MB. Sepatutnya dia lah yang jadi MB mengikut seniority... dah jadi EXCO Kanan sejak zaman Man Arop lagi. Tapi apakan daya bapa dia, Lebai Sudin cumalah seorang peneroka di Bukit Lada sedangkan bapak Mukhriz pula pernah jadi PM 22 tahun....Dalam keserbasalahan Najib terpaksa lantik Mukhriz untuk menggembirakan Tok Det yang tengah kenen dan candek dia waktu tu (la ni dah tak kenen lagi dah....balun teruih). I guess Najib must have truly regretted now for putting the son to lead Kedah UMNO.

    La ni lagu ni la...hangpa lawanla habis-habisan, biaq gigi beteghabok tinggai gusi, kami nak tengok sapa bulih tahan....hangpa toksah takut la puakpuak PAIH (PAS) pun ada masalah besaq di Kedah dalam pertembungan antara geng serban yang suka gelaq orang Jebon dan Parasait dengan geng yang meluat dekat depa....lawan pi lah...takat balin kerusi masa mensyuarat di Utan Kampung dulu koman la...katok kepala dengan kayu tiga setengah dua baru la anak jantan....

    Nasib hangpa la orang Kedah, dapat MB yang nak jadi Montoya selalu party dan mabok-mabok macam koboi tua, yang gila tanam padi ataih bumbung, yang tak berapa cerdik tapi berani isytihar Kedah maju 2010, yang kencin manih tapi perongoih. Dah dapat MB muda, tak mau duduk kat Aloq Setaq pulak dah.....yang hang pi tanam pokok kurma kat Sri Mentalon tu buat apa...hang buat la satu nite club atau ballroom, amik orchestra buat majlis tari-menari selalu, baru la orang rumah hang kerap balik Kedah....

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa