Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, April 15, 2015

Mat Serban Besar buat hal lagi?

Kenyataan ‘sarcastic’ Nasrudin Tantawi di FB
 | April 14, 2015
Parasit, sifatnya menumpang pada tubuh dan menghisap segala zat pada tubuh itu, Parasit kenyang, namun tubuh yang ditumpang itu semakin rosak dan lunyai.
pasma
PETALING JAYA: Sebuah buku yang didakwa cuba menjatuhkan pemimpin PAS telah didedarkan menjelang Muktamar parti itu pada Jun ini.
Buku itu menyenaraikan lima pemimpin PAS yang didakwa sebagai parasit yang mahu menjatuhkan pemimpin golongan ulama dalam parti itu.
Mereka ialah Timbalan Presiden, Mohamad Sabu; Ketua Pengarah Pilihan PAS Pusat; Dr Hatta Ramli; Ahli Jawatan Kuasa Kerja PAS Pusat; Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin dan Hanipa Maidin serta Presiden Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMA), Datuk Ir. Phahrolrazi Mohd Zawawi.
“Parasit, sifatnya menumpang pada tubuh dan menghisap segala zat pada tubuh itu, Parasit kenyang,namun tubuh yang ditumpang itu semakin rosak dan lunyai,” antara isi kandungan buku itu.
Buku bertajuk ‘Siapa Perosak Sebenar PAS’ itu telah dimuat naik oleh Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Nasrudin Hassan Tantawi di akaun Facebook.
“Siapa terbitkan buku ini? Siapa yang membiayainya? ni dah mula main kasar ni.
“Saya harap ahli PAS tidak menyebarkannya,” tulis Ahli Parlimen Temerloh itu.
Kenyataan beliau itu bagaimanapun dianggap sebagai sarcastic atau kiasan kerana Nasrudin merupakan penyokong kumpulan ulama dalam PAS yang tidak sehaluan dengan pemimpin liberal atau dirujuk golongan Anwarinas.
PasMA dikatakan ditubuhkan untuk menggantikan PAS dan mendapat sokongan DAP dan PKR yang tidak senang dengan kepimpinan Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

14 comments:

  1. Aduhai sekelian ahli dan pemimpin PAS. Sedarkah kamu semua bahawasanya yang dikatakan parasit dalam poster tersebut sebenarnya adalah manusia dan pemimpin yang amat berjasa bagi membangunkan dan menaikkan sokongan terhadap PAS di negara ini? Tak susah bagi memahami semua ini kerana pihak musuh selalunya akan cuba menjatuhkan individu atau panglima yang cukup berpengaruh sebelum menjahanamkan sesebuah organisasi atau pasukan yang lain. Kemelut di dalam PAS sekarang cukup baik bagi memaparkan wajah-wajah munafik yang timbul secara berhikmah. Apa jasa-jasa dan pengorbanan besar puak-puak munafik ini terhadap PAS? Cuba tanya Nasaruddin Tantawi, Nik Abduh, Al-Takiri, Azli Taliban, Rosman Kastam, Mokhtar Al-Maunah dan yang semunafik dengannya, apakah jasa dan pengorbanan besar mereka terhadap PAS? Jasa besar mereka cuma membodek dan menjunjung Hadi Awang (Ulamak lantikan sendiri yang paling banyak mengkafirkan Umat Islam di negara ini).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Subhanallah inikah contoh ularmak...Alàngkah kejinya perbuatan ini wahai saudara2ku sekalian.Ayuh selamatkan PAS!

      Delete
  2. Tak baik tuduh-menuduh walaupun mereka berlainan pendapat tetapi tidak semestinya geng ni yang buat. Musuh2 PAS pasti berusaha agar ahli2 PAS berpecah agar mereka terus berkuasa. maka waspadalah selalu.

    ReplyDelete
  3. Golongan BODOH dalam PAS banyak dan tiada batas nya.

    PAS mesti ubah dan hanya Ustaz Ahmad Awang , Husam , dan Mat Sabu saja mampu bawa perubahan kepada PAS

    PAS tidak perlu ke pimpinan Otak Gred 3 Jenis Pil Kuda dan Unta , serta Amanat Bahalol dari Orang GAGAL

    Masa Otak BODOH sudah ber lalu

    ReplyDelete
  4. Baguslah kalau dah ngaku pasma mmg ditubuhkn utk tagih sokongan pkr dan dap.. mujur pas x terjebak dgn situasi sebegini..

    Pada kami penyokong majoriti dlm pas yg masih inginkan TGHH juga TIDAK bersetuju dgn penerbitan buku tersebut.. kalau bkn perbuatan dalaman pasti ini hasil kerja umno.. atau mungkin ini hasil buatan pasma sendiri yg nak meraih sokongan pkr dan dap..

    ReplyDelete
  5. Saya amat setuju dgn pendapat kamu wan rosli, nanti pasma akan jadi parti politik blh la macai-macai ni join sekali dgn pasma dan hidung dicucuk macam lembu.

    ReplyDelete
  6. Kalu ada rasa berani buat sasatan , ambik tingdakan jangan main tuduh-tuduh je . Setahu aku geng serban besar kena dulu .

    ReplyDelete
  7. dalam umno 99% adalah orang bodoh, bangang, celaka, babi ( terutama ahmad maslan) buta hati, buta perut laknat sepanjang zaman ... semua rakyat tahu kecuali penyokong umno yang secelaka celaka umat di mukabumi ...

    ReplyDelete
  8. Kalau kita lihat tumbuhan... parasit seperti pokok dedalu adalah benih yang datang menumpang di pokok yang besar kemudian membunuhnya. Jika pemimpin2 tu dikatakan parasite tak logiklah sebab pemimpin2 tu adalah dahan dan ranting yang sentiasa mengeluarkan hasil kepada semua.

    Jadi dedalu datang kemudian... maka golongan yang datang kemudianlah yang lebih layak dikatakan sebagai parasit.

    ReplyDelete
  9. Saya pernah diceritakan oleh sahabat saya yang belajar ilmu agama di sebuah instutut di Acheh sebelum tsunami. Dia kata kebanyakkan mereka menganggotai Kelab UMNO di luar negara kerana pelbagai kemudahan disediakan.

    Jadi persoalan saya, adakah diantara pemimpin-pemimpin muda PAS sekarang yang pernah belajar di Timur Tengah adalah antara mereka yang menganggotai Kelab UMNO luar negara yang kemudian balik menganggotai PAS, dan seterusnya bertindak sebagai ejen UMNO memecah belahkan PAS dari dalam?

    ReplyDelete
  10. Masalah ini dapat di selesaikan jika TP berani memanggil kedua belah pihak untuk berbincang mencapai jalan penyelesaian. Tapi malangnya awal2 TP telah memihak pada satu golongan. Selagi TP tidak berubah sikap selagi itu lah masalah ini tidak akan dapat diselesaikan malah akan bertambah parah. Kalau Sudah terlambat jangan salahkan org lain. TP kena bertanggung jawab sepenuhnya. Wassalam.

    ReplyDelete
  11. Tuan presideng dah xberfungsi untuk mendamaikan puak bertelagah... Dia ikut sekali masuk geng yg sokong amno sperti geng serban besar... Ni le hakikat pas yg lemah sekarng... Pas dah berada di penghujung dibawah presideng sekarang... Xlayk memerentah Malysia... Mmerentah pas pun dah kucar kacir...

    ReplyDelete
  12. PAS akan kekal berpresidenkan TGHH dibantu oleh TITM, Mat Sabu dan rakan-rakannya akan tersingkir, mungkin mereka akan diberikan jawatan oleh DAP bukan lagi PAS. Itulah hakikatnya nanti.

    ReplyDelete
  13. Balik dari timur tengah bawak balik sama perangai bodoh unta2 padang pasir...Aku kenal seorang ketua dewan ulama PAS negeri yang skill menipunya sangat power even pengundi2 dalam kawasannya pun sememangnya tahu tapi ULARMAK ni tahu macam mana nak gunakan agama utk kepentingan diri.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa