Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, April 3, 2015

Ada lagi Malaun yang tak sedar diri - Harap Polis ambil perhatian!

Panggil Melayu celaka
 | April 3, 2015
Seorang remaja memuatnaik status di laman sosial yang mengaku dirinya anggota kongsi gelap menghina agama Islam dan orang Melayu
samseng04
PETALING JAYA: Seorang remaja yang dipercayai berketurunan India memuat naik status di laman sosial Facebook yang menghina agama Islam dan orang Melayu.
Pendedahan itu disiarkan portal Utaranews.
Dia yang menamakan dirinya sebagai Havoc Jaya turut dimuat naik aksinya memegang parang dan mengaku dirinya ahli kongsi gelap 04.
Bagaimanapun usaha Free Malaysia Today menjejaki pemilik akaun remaja berkenaan tidak membuahkan hasil.
Sementara itu, Ketua Wira Perkasa, Irwan Fahmi Idris mengutuk keras perbuatan yang menyentuh sensitiviti agama dan orang Melayu.
“Saya mencabar bercakap di hadapan saya dan jangan jadi keyboard warrior sahaja” tegasnya.
Dia yang rasa tercabar dengan status itu meminta kerajaan dan pihak berkaitan bertindak dengan lebih tegas termasuk meminda Akta Hasutan, termasuk dikenakan hukuman sebat supaya kejadian sama tidak berulang.
Sehubungan itu, Irwan meminta Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia menyiasat segera perbuatan remaja berkenaan.

13 comments:

  1. Sama je India ni dengan kafir DAP....

    ReplyDelete
  2. Kesian dia Rasis

    Kalau di Amerika , Kluk Klak Klan sudah ajar dia habis

    ReplyDelete
  3. kapir MCA baik ke?

    ReplyDelete
  4. Sesungguhnya orang-orang yang kafir kepada Allah dan rasu-rasul-Nya, dan bermaksud memperbedakan antara (keimanan kepada) Allah dan rasul-rasul-Nya, dengan mengatakan: "Kami beriman kepada yang sebahagian dan kami kafir terhadap sebahagian (yang lain)", serta bermaksud (dengan perkataan itu) mengambil jalan (tengah) di antara yang demikian (iman atau kafir),
    merekalah orang-orang yang kafir sebenar-benarnya. Kami telah menyediakan untuk orang-orang yang kafir itu siksaan yang menghinakan.

    ada orang yang terima hukum Allah sebahagian tolak sebahagian

    ReplyDelete
  5. Inilh yg terjadi dikala melayu didlm kelemahan..inilh hasilnya yg kita dapat dek politik perpecahan yg disemai..an selama kini kita nak puok2 kita saja yg hidup dan biarkan puok2 sana mampus barulh puas hatikan..katakan 3 juta ahli umno lenyap kalau ikutkan hati koranglah bolehkah ahli pas seramai 1juta orang mengimbangi ahli2 mca.dap dn mic..gemblinglah tenaga kita khususnya para bloger yg selama ini galak menyemai api permusuhan..insaflh pupuk kembali semgat kearah penyatuan..dn selebihnya kita berserah kpd yg Maha berkuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya cadangkan, utk menjadikan org melayu kuat & tidak dihina, elok kiranya 3 juta ahli amno tu keluar parti dan masuklah Pas.

      Delete
  6. Anon 7:09 PM

    Maafkan saya kerana saya tak boleh publishkan komen anda...terlalu sensitif. Biarkanlah Paria tu sekor yang timbulkan isu begitu

    ReplyDelete
  7. jika yang mengaku islam sendiri bertelagah berkaitan islam ... ini lah hasilnya..

    ReplyDelete
  8. Betul.....UMNO masuk Pas.Buang yg sekular, ubah pelembagaan UMNO atau bubarkan.....kita sama-sama berjuang atas satu landasan fisabilillah.....menegakkan syariat ISlam......janji Allah.....sejahtera hidup di dunia dan akhirat.......takbirrrrrrr...

    ReplyDelete
  9. Kalau3 juta umno masuk Pas, maka pas akan jadi ISIS dan lebih rasis dr paria tu.........setakat ni pon pas dah menjurus ke perkauman............dgn UG nya, tolong lah jangan hancurkan Pas dengan 3 juta munapik tu!

    ReplyDelete
  10. Dalam Pas pun banyak munapik.......OMG kamu berjuang atas nama melayu ke Islam? Kalau atas nama melayu, sorry beb, 3 juta melayu tu boleh blah!

    ReplyDelete
  11. Bukan India ni sorang je yang hina Islam dan Melayu, DAP, MCA, MIC , Gerakan dan banyak lg parti politik kafir yang hina Islam dan Melayu cuma kita je tidak ambil kisah.

    ReplyDelete
  12. Menyentuh mengenai kekafirannya itu, sudahkah dia diseru secara berdakwah kpd islam atau belum. Jika sudah dan dia tetap menolaknya, barulah sesuai mengatakan dia itu kafir tetapi bagaimana pula seruan dakwah kearah islam tidak dilakukan kpd golongan yg lahir dari keluarga kafir turun temurun? Sedangkan pd masa yg sama, terdapat orang yg dilahirkan dari keluarga islam membuat pengisytiharan meninggalkan islam, mengapa? Jika dipersoalkan diakhirat nanti kenapa tidak mempecayai islam kpd orang kafir itu, lalu dijawabnya tiada pun orang islam menunjukkan jalan yg benar kepadanya, apakah anda yg menuduhnya kafir akan terlepas begitu shj? Mengapa anda membiarkan shj dia terus menjadi kafir? Nak harap agar dia menemui jalan yg benar melalui mimpinyakah?

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa